1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. حکم فرمایی سردی در معاملات بازار خودرو؛ ولی هنوز خبری از کاهش قیمت ها نیست

حکم فرمایی سردی در معاملات بازار خودرو؛ ولی هنوز خبری از کاهش قیمت ها نیست

حکم فرمایی سردی در معاملات بازار خودرو؛ ولی خبری از کاهش قیمت ها نیست
20 دی 1400
  • 1

روزهایی را در بازار خودرو می گذرانیم که سرگردانی خریداران و فروشندگان خودرو را به شدت به همراه دارد. مشخص نبودن آینده قیمت ارز در کنار روندی که مذاکرات هسته ای در وین دارد و هر از گاهی اخبار دلگرم کننده ای از آن منتشر می شود باعث شده است که تکلیف بازار مشخص نباشد. از تعداد معاملات خرید و فروش هر روز کاسته می شود و هیچ یک از طرفین معامله تمایل زیادی به انجام آن ندارند. ولی نکته ای که خیلی به چشم می آید مقاومت قیمت ها برای کاهش است که هنوز تغییر محسوسی را نشان نمی دهد. ولی وقتی نگاهی به تعداد شرکت کنندگان در طرح فروش فوری ایران خودرو می اندازیم مشاهده می کنیم که بیشتر مردم تمایل به سرمایه گذاری روی خودرو را دارند تا اینکه جهت مصرف شخصی اقدام به خرید کنند. چون تحت هر شرایطی ضرر نخواهند کرد و ممکن است تنها از سودشان کم شود اگر قیمت ها ریزش کنند.

فروشندگان خودرو می‌گویند روند کاهشی قیمت ارز در تشدید رکود بازار تاثیر گذاشته است، البته خودروسازان نیز سیاست کاهش عرضه محصول به بازار را همچنان ادامه می‌دهند.

 بازار خرید و فروش خودرو امروز نیز همانند هفته گذشته با نبود مشتری مواجه است. فروشندگان خودرو می گویند روند کاهشی قیمت ارز در تشدید رکود بازار تاثیر گذاشته است، البته خودروسازان نیز با افزایش حجم خودروهای ناقص عرضه محصول به بازار را کاهش داده‌اند. همین امر عاملی شده تا قیمت‌ها روند صعودی را طی و مصرف کنندگان هم رغبتی برای خرید خودرو نداشته باشند.

در بازار امروز پراید 111 با قیمت 188 میلیون تومان، پژو 206 تیپ دو 274میلیون تومان، تیبا دو 188 میلیون تومان، دنا 366 میلیون تومان، دنا پلاس توربو 531 میلیون تومان، رانا پلاس 273 میلیون تومان، سمند ای اف سون 283 میلیون تومان،پژو 206 صندوقدار v8 با قیمت 314 میلیون تومان و کوئیک دنده ای 198 میلیون تومان به فروش می رسد.

همچنین ساینا 183 میلیون تومان، سمند LX با قیمت 262 میلیون تومان، تیبا 180 میلیون تومان، سایپا 131 با قیمت 170 میلیون تومان، پژو پارس اتوماتیک 423 میلیون تومان، پژو 405 با قیمت 275 میلیون تومان، پژو 207 اتوماتیک 558 میلیون تومان معامله می شود.

منبع تسنیم


نظرات

  • سامان نقی پور سامان نقی پور (20 دی 1400 ساعت 14:31)

    به امید خدا لحظات آخر انحصار طلبی لکن سازان وطنی داره بسر میرسه، واین شانتاژ بازیها نیز دیگر معنی و مفهومی نداره.
    قیمت خودرو قطعاٌ در حد 70 درصد ریزش خواهد کرد