1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. معرفی ام وی ام X55 پرو مدیران خودرو

معرفی ام وی ام X55 پرو مدیران خودرو

11 تیر 1401
  • 2

خودروهای شاسی بلند از حدود یک دهه گذشته تاکنون، طرفداران زیادی به خود جذب کردند و همواره مشتری خاص خودشان را دارند، اما اکنون به نظر می‌رسد کراس‌ اوورها به دنبال کسب جایگاه آن‌ها هستند.

 

اگرچه چری بزرگترین خودروساز چین نیست، ولی به واسطه‌ی عرضه‌ی زیاد محصولات این خودروساز در ایران توسط مدیران خودرو، در کشورمان بسیار شناخته شده است.

 

چری تیگو 5x در سال ۲۰۱۷ وارد بازار چین شد و سپس توسط مدیران خودرو در سال ۱۳۹۸ با نام X55 به دست مشتریان ایرانی رسید. 

 

ام وی ام X55 پرو در واقع نسخه به‌ روز رسانی شده از مدل ساده قبلی این محصول است که به جز فیس‌ لیفت ظاهری، تغییرات گسترده‌ای در داخل کابین، مشخصات فنی و برخی از آپشن‌ها و امکانات صورت گرفته است.

 

در راستای بهبود ظاهر این محصول، در X55 پرو مواردی مثل جلوپنجره، سپر جلو و چراغ‌های روز تغییرات مثبتی داشته‌اند و ظاهر زیباتری نسبت به گذشته برای این محصول مدیران خودرو پدید آورده‌اند.

 

از دیگر تغییرات ظاهری این خودرو می‌توان به نوار قرمز رنگ استفاده شده در بخش‌های مختلف ام وی ام X55 پرو اشاره کرد. همچنین در نمای عقب نیز تحولاتی در قسمت زیر سپر عقب و گرافیک داخلی چراغ‌ها قابل مشاهده است.

 

اما مطمئنا بیشترین بهبود و تغییرات در بخش داخلی و کابین قرار دارند و باید اعتراف کرد حالا کابین شباهت زیادی به تیگو ۷ دارد. چری برای کابین X55 پرو، از فرمان دی‌کات استفاده کرده و نمایشگر صفحه کیلومتر را هم بزرگتر کرده و به 7.5 اینچ رسانده است. رودری‌ها و شکل صندلی‌ها نیز کاملا تغییر کرده است. مانیتور 10.2 اینچی خودرو نیز که قبلا درون داشبورد بود، حالا از داشبورد جدا شده و همانند خودروهای اروپایی، در بالای داشبورد، قرار گرفته است. تزئینات قرمز ‌رنگ به کار رفته نیز ضمن بهبود ظاهر اتاق، فضای داخل را با بیرون خودرو هماهنگ کرده‌اند. 

 

ام وی ام X55 پرو در بازار چین با دو پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ عرضه می‌شود و با توجه به اینکه مدیران خودرو X55 معمولی را با پیشرانه توربو به مشتریان ایرانی می‌فروشد، محصول جدید نیز با همین پیشرانه روانه بازار داخلی خواهد شد. با این حال سطح توان پشرانه‌ی این محصول جدید بیشتر شده است و حالا حدود ۱۵۶ اسب بخار قدرت به همراه ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. تغییر بسیار مهم دیگری که در مشخصات فنی ام وی ام X55 پرو رخ داده، حذف گیربکس 6 دنده دوکلاچه از روی آن و استفاده از گیربکس CVT جدیدی است که امکان تعویض دنده مصنوعی 9 حالته را دارد.

 

بخش امکانات و آپشن‌ها در خودروهای چینی از اهمیت خاصی برخوردار است. ام وی ام X55 پرو در این قسمت با دست پر آمده است. از امکانات رفاهی این محصول‌ جدید مدیران خودرو می‌توان به ساعت هوشمند، صندلی راننده با تنظیمات برقی، ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر لمسی به همراه پورت USB و شش عدد بلندگو، دوربین 360 درجه و دوربین داینامیک، نمایشگر دیجیتال صفحه کیلومتر، روکش‌های چرمی، سانروف برقی، سنسور پارک، کروز کنترل، امکان انتخاب حالت رانندگی اقتصادی، فرمان برقی، سیستم کنترل فشار باد تایرها، آینه‌های جمع شونده برقی، چراغ‌های اتوماتیک به مراه دیلایت و چراغ بدرقه، تهویه مطبوع الکتریکی، کیسه هوای جلو و جانبی، ترمز پارک برقی مجهز به سیستم AutoHold، ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD در کنار سیستم ترمز کمکی، کنترل کشش و پایداری الکترونیکی و کنترل ایستایی در شیب اشاره کرد.

 

یکی‌ از دلایل عدم موفقیت نسخه‌ی معمولی X55 در بازار قیمت گذاری بالای این خودرو بود. مدیران خودرو هنوز به طور‌ رسمی قیمت ام وی ام X55 پرو را اعلام نکرده است ولی براساس پیش بینی‌ها این محصول جدید قیمتی در حدود یک میلیارد تومان خواهد داشت. این خودرو در بازار ایران رقبایی مانند، لیفان X70 خودروسازی بم، فردا SX5، فیدلیتی گروه بهمن، جک S5 نیوفیس کرمان موتور و هایما S5 پلاس ایران خودرو دارد.

 

 
منبع car.ir


نظرات

  • علی علی (16 تیر 1401 ساعت 08:28)

    لعنت بر شما فاسدان و خائن ها به این مملکت
    این آشغال چینی ۱۰۰ میلیون هم ارزش خرید واقعی نداره ۱میلیارد میکنن تو پاچه ملت
    از ماست که برماست...
    تحریم کنین خرید این آشغال های چینی رو نخرین ملت عوام همیشه در صحنه تحریم کنین
    این آشغال ها مونده رو دست شون دارم تبلیغ میکنن

  • ایرااااااااانی حقیر شده ایرااااااااانی حقیر شده (11 تیر 1401 ساعت 17:45)

    یک میلیارد ناقابل...!!! گنجشک به قیمت قناری...!!!
    خیلی راحت تو خونه نشستند و بواسطه انحصارگری مطلق سال‌ها قسط وام و دسترنج مردم رو بالا می‌کشند