1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. جدیدترین قیمت برخی از خودروها در بازار - امروز 29 بهمن 99

جدیدترین قیمت برخی از خودروها در بازار - امروز 29 بهمن 99

29 بهمن 1399
  • 0

با وجود کاهش رغبت سرمایه گذاران و مردم به خرید خودرو، همچنان شاهد اثرگذاری نوسان نرخ ارز بر این بازار هستیم به طوری که قیمت برخی خودروها در بازار افزایش یافته است.

این امر شاید به خاطر فعال شدن مجدد دلالان و سوجویان در بازار برای فروش خودروهایی می باشد که چند وقتی می شود به دلیل نبود مشتری در حال خاک خوردن می باشد و چه بهانه ای بهتر از بالا رفتن قیمت دلار برای ایجاد جو روانی گران شدن قیمت خودرو در بازار.

هرچند روند نزولی قیمت ارز طی هفته های اخیر باعث کاهش دلالی و واسطه گری در بازار خودرو و در نتیجه کاهش قیمت ها در بازار شد اما همچنان بازار خودرو از نوسانات نرخ ارز تاثیر می گیرد به طوری که امروز شاهد رشد قیمت برخی خودروها در بازار بودیم.

وزیر صنعت در حالی از بازنگری قیمت خودروها توسط شورای رقابت هر 3 ماه یکبار خبر داده که رضا شیوا، رئیس شورای رقابت چندی پیش از منتفی شدن این موضوع خبر داد و گفت: وظیفه شورای رقابت است که دستور العمل قیمت کالا‌های انحصاری را اعلام کند. قرار بر این بود که هر ۳ ماه یکبار و با توجه به نرخ تورم بخشی قیمت خودرو افزایش پیدا کند، اما با رویه به وجود آمده و کاهش نرخ ارز قرار است این اقدام از ۳ ماه به ۶ ماه یکبار تغییر پیدا کند، در ضمن باید ۲ ماه آینده اقتصاد کشور رصد شود، بعد شورا تصمیم بگیرد.

22.jpg

در واقع در پی مخالفت سازمان بازرسی با فرمول جدید شورای رقابت برای گرانی خودرو و با توجه به روند نزولی نرخ ارز، افزایش قیمت خودرو برای 3 ماهه آخر سال منتفی شد و شورای رقابت از موضع خود برای رشد مداوم قیمت خودرو عقب نشینی کرد. 

در هر حال امروز سه شنبه در بازار تهران هر دستگاه پژو پارس سال 217 میلیون تومان، پارس ال_ایکس 255 میلیون تومان، پارس اتوماتیک 314 میلیون تومان، دنا معمولی 265 میلیون تومان، دنا پلاس توربو دستی 355 میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک 435 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 حدود 197میلیون تومان، 206 تیپ 5 حدود 260 میلیون تومان، سمند ال-ایکس 187 میلیون تومان، سمند دوگانه سوز 233 میلیون تومان، پراید 111 حدود 128 میلیون تومان، پراید 131 حدود 110 میلیون تومان، تیبا صندوقدار 124 میلیون تومان، تیبا هاچ بک 134 میلیون تومان و کوییک آر حدود 150 میلیون تومان قیمتگذاری شدند.



نظرات