1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. همچنان محصولات مدیران خودرو در کارخانه گرانتر از بازار!

همچنان محصولات مدیران خودرو در کارخانه گرانتر از بازار!

15 خرداد 1400
  • 1

گروه خودروسازی مدیران‌خودرو با سابقه اینکه علاقه بسیاری به بالا بردن قیمت‌ محصولات در فواصل زمانی کوتاه داشته، همچنان قیمت محصولات خود را در فروش نقدی و اقساطی نسبت به سال گذشته تغییر نداده اما مبلغ وام تخصیصی را بالاتر برده است. البته این در حالی است که قیمت محصولاتش در بازار ارزان‌تر از کارخانه است و این اختلاف قیمت حدود ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است.

طی دو سال اخیر، چندین بار اتفاق افتاده است که گروه مدیران‌خودرو در عرضه محصولات خانواده چری‌ منتظر فرصتی بوده تا قیمت محصولات خود را با توجیه افزایش هزینه‌های تولید، افزایش قیمت مواداولیه و قطعات و... بالا ببرد. حتی سال گذشته نیز پس از افزایش قیمت‌های فصلی مصوب شورای رقابت که بیشتر برای محصولات دو خودروساز بزرگ اجرا شده بود، قیمت محصولاتش را بالا برد. این در حالی است که پیش‌تر گاها این افزایش قیمت خودرو در ماه‌های متوالی و بعضا فواصل زمانی بسیار کوتاه‌تر اتفاق می‌افتاد.

موضوع گران‌فروشی‌های مدیران‌خودرو حتی به نرخ‌هایی بالاتر از قیمت‌های بازار یا افزایش‌های پی‌درپی در فواصل زمانی کوتاه‌، سبب تعزیراتی شدن این شرکت شد اما باز عاملی برای توقف رویه آن نبود.

باتوجه به اینکه مدیران‌خودرو از جمله شرکت‌های خودروسازی بوده است که در سال گذشته پس از اعلام افزایش قیمت‌های فصلی مصوب شورای رقابت، قیمت محصولات خود را تغییر می‌داد و مشمول افزایش قیمت می‌کرد اما این بار علیرغم اینکه نزدیک به یک ماه از صدور مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا با هدف متعادل‌سازی قیمت در بازار خودرو توسط شورای رقابت و براساس تورم بخشی یکساله می‌گذرد، شرکت مدیران‌خودرو هنوز برای سال ۱۴۰۰ قیمت جدیدی اعلام نکرده است. 

در لیست فروش محصولات MVM و چری این شرکت، قیمت نقد و اقساط محصولات مدل‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ یکسان است و تنها مبلغ وام تخصیصی به خودروها تغییر کرده و میزان پیش‌پرداخت‌ها در فروش اقساطی بیشتر شده است.


قیمت بازار ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان ارزان‌تر از کارخانه

در سه ماه اخیر مدیران‌خودرو قیمت محصولات خود را افزایش نداده چرا که قیمت محصولاتش در بازار بسیار ارزان‌تر است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت محصولات این شرکت در بازار از ۴۹ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان تا ۱۴۱ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان ارزان‌تر، قابل معامله است.

بطور مثال در گروه محصولات مدیران خودرو، قیمت MVM ۳۱۵ پلاس اتوماتیک در کارخانه ۴۲۱ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان است که در بازار ۸۶ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان ارزان‌تر و با قیمت ۳۳۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. MVM X۵۵ اتوماتیک اکسلنت اسپورت با نرخ ۸۵۶ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان و MVM X۵۵ اتوماتیک اکسلنت با نرخ ۸۴۱ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان از سوی کارخانه قیمت‌گذاری شده‌اند اما در بازار آزاد به ترتیب ۱۲۱ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان و ۱۴۱ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان ارزان‌تر تعیین قیمت شده‌اند و به ترتیب ۷۳۵ و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

MVM X۳۳ S اسپورت اتوماتیک که از سوی کارخانه ۵۹۹ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان قیمت‌گذاری شده، در بازار ۴۹ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان ارزان‌تر و با قیمت ۵۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین MVM X۲۲، مدل اتوماتیک اکسلنت اسپورت ۴۹۸ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان در نظر گرفته شده است که در بازار ۴۳۸ میلیون قیمت دارد و بدین ترتیب در بازار ۶۰ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان ارزان‌تر است.

همچنین در برند چری، آریزو ۵ توربو ۱۰۱ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان و تیگو ۵ IE حدود ۸۴ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان در کارخانه گران‌تر از بازار آزاد است. آریزو ۵ در کارخانه ۶۲۶ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان و تیگو ۵ IE هم ۷۵۲ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان میلیون تعیین قیت شده‌اند اما در بازار قیمت آن‌ها به ترتیب ۵۲۵ میلیون تومان و ۶۶۸ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

آریزو ۶ نیز که در بازار ۷۴۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده توسط کارخانه ۸۷۳ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان (۱۲۸ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان گران‌تر) تعیین قیمت شده و تیگو ۷ هم به‌عنوان گران‌ترین خودروی این شرکت ۹۹۱ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان قیمت دارد که در بازار ۱۳۱ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان ارزان‌تر و معادل ۸۶۰ میلیون تومان است. 

منبع ایسنا


نظرات

  • Ali Ali (16 خرداد 1400 ساعت 08:08)

    آب که سر بالا بره، قورباغه هفت تیرکش میشه!