1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. جدیدترین قیمت برخی از خودروها در بازار تهران - 14 دی 99

جدیدترین قیمت برخی از خودروها در بازار تهران - 14 دی 99

15 دی 1399
  • 1

در حالی که هفته گذشته پس از اعلام نحوه قیمت‌گذاری‌های جدید خودرو از سوی شورای رقابت، قیمت‌ها در بازار با افزایش مواجه شد، رصد قیمت‌ها در روز جاری حاکی از عقبگرد مجدد قیمت ها است.

در حالی که طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته بازار خودرو در خواب عمیقی فرو رفته و بهبود شرایط را انتظار می‌کشید، افزایش چند میلیون تومانی قیمت‌ها در بازار، نخستین عکس‌العمل بازار به اعلام چگونگی قیمت‌گذاری جدید خودروها از سوی شورای رقابت بود. حتی این افزایش قیمت ناگهانی هم باعث نشد تا خریداران سمت بازار بیایند و همچنان تنها نظاره‌گر تحولات بازار و قیمت خودرو هستند.

البته این نشانه خیلی خوبی برای بازار است که نوسانات باعث داغ شدن بازار و ورود متقاضیان به بازار نمی شود . از طرف دیگه هم خودروسازان بزرگ کشور ایران خودرو و سایپا هم اگر عرضه محصولاتشان را بالا ببرند مطمئنا شاهد کاهش بیشتر قیمت ها در بازار کشور خواهیم بود .

رییس شورای رقابت هفته گذشته طی نشستی با برخی رسانه‌ها خاطرنشان‌کرد: مطابق برنامه‌ریزی خودروسازان 55 درصد ظرفیت تولید به خودروهای اقتصادی و تیراژ بالا که قیمت پایین‌تری دارند، اختصاص داده می‌شود که از دستورالعمل گذشته شورای رقابت یعنی «سقف قیمتی» تبعیت می‌کنند و خودروهای جدید و ویژه‌تر که 45 درصد تیراژ را تشکیل می‌دهند، از دستورالعمل جدید تبعیت خواهند کرد.

برپایه اعلام "رضا شیوا"، خودروهای  پژو پارس، پژو 207 اتومات، پژو 207 دستی، سمند سورن پلاس، رانا پلاس، رانا پلاس تیوفایو، دنا پلاس توربوشارژ، دنا پلاس توربو شارژ اتومات، هایما توربو دستی، هایما توربو اتومات، تارا، ساینا اس، کوئیک، شاهین، آریا، برلیانس و چانگان مشمول فرمول جدید می‌شوند.

16.jpg

در ادامه، اما با موضع‌گیری برخی مسوولان از جمله رییس سازمان بازرسی کل کشور و مخالفت با قیمت‌گذاری های جدید، شاهد فروکش کردن قیمت‌ها بودیم، به طوری که در آخرین روز کاری هفته گذشته (پنجشنبه) قیمت‌ها مجدد ثبات یافت.

در این زمینه "امیرحسن کاکایی" استاد دانشگاه گفت: در سه ماه گذشته شاهد بودیم طرح های مختلفی از سوی وزارت صنعت و همچنین مجلس شورای اسلامی در خصوص صنعت و بازار خودرو ارائه شد، هفته گذشته نیز شورای رقابت به بیان نحوه قیمت‌گذاری‌های جدید خودرو پرداخت.

وی گفت: این در حالی بود که تا قبل از آن بسته‌ای تحت عنوان "بسته جهش تولید" تهیه و قرار شد برای اخذ تایید نهایی به جلسه سران قوا ارسال شود.

برخی کارشناسان گفتند: در یک ماه گذشته که ثبات نسبی قیمت ارز را در کانال 25 هزار تومان شاهد بودیم، قیمت خودرو در بازار ثبات داشت.

کارشناسان با انتقاد از تصمیم‌سازی‌های شورای رقابت، تاکید کردند: آزادسازی زمانی اجرایی می‌شود که واردات خودرو آزاد باشد و در این صورت رقابت در صنعت شکل می‌گیرد.

بر اساس گزارش میدانی، امروز هر دستگاه پارس سال با قیمت 202 میلیون، 207 دستی (پانوراما) 320 میلیون، دنا معمولی 255 میلیون، پارس ال-ایکس 245 میلیون، کوییک معمولی 140 میلیون و مدل کوییک آر 146 میلیون، پارس دوگانه سوز 233 میلیون، سمند دوگانه سوز 224 میلیون،  پژو 207 دستی 280 میلیون، تیبا هاچ بک 128 میلیون، تیبا صندوقدار 119 میلیون، پژو 206 تیپ 2 حدود 190 میلیون، پژو 405 دوگانه سوز 187 میلیون، پراید 131 حدود 108 میلیون و ساینا 132 میلیون قیمت‌گذاری شدند.

قیمت های فوق نسبت به روز پنجشنبه بین 2 تا 10 میلیون تومان کاهش داشته‌اند.



نظرات

  • ایرانی جانم فدای وطنم ایرانی جانم فدای وطنم (15 دی 1399 ساعت 08:38)

    جناب شیوا توپ بازی را طبق معمول به میدان خودرو سازان داد. تنها یکه تاز بازار و تعیین قیمت خودرو که به دستورات بازرسین هم اعتنایی نکرد، آقای شیوا بود. خدا روزی می شود ایشان را هم به اتهام رانت خواری روبروی قوه قضاییه ببینیم؟