پای رنو تندر 90 – Renault Tondar 90 که با نام های "ال 90"، "L90 " و " لوگان " "Logan " نیز شناخته می شود، در سال 1386 به کشور باز شد. در ابتدا کمی طول کشید تا چهره ی زمخت این فرانسوی در میان مردم جا بیفتد، اما بعد از گذشت مدتی کوتاه، تندر اعتماد مشتریان را کسب کرد و مزیت استهلاک کم، مصرف مناسب و کابین جا دار آن بر روی طراحی بی روح و امکانات رفاهی محدودش سایه انداخت. لوگان که ابتدا فقط با جعبه دنده دستی عرضه می شد، اکنون در تیپ اتوماتیک نیز موجود است و " تندر پلاس " نیز با تغییرات ظاهری و توسعه امکانات رفاهی در 2 تیپ دنده ای و اتوماتیک عرضه می شود. پیشرانه ی 1.6 لیتری به همراه جعبه دنده دستی در تندر به خوبی از پس وزن 1150 کیلویی آن بر می آید و در مدل های اتوماتیک نیز شتاب قابل قبولی برای این خودرو ارائه می دهد.
تندر 90 بنزینی در ایران با تیپ های E0-E1 و E2 عرضه شد که تیپ E2، کامل ترین نمونه تندر در ایران است، تمام تیپ های این خودرو دارای ویژگی های فنی یکسانی با یگدیگر هستند، اما تفاوت هایی در امکانات رفاهی و ایمنی آنها وجود دارد.
مزیت های تیپ E2 نسبت به مدل E1 عبارت است از:
چراغ مه شكن جلو
چراغ نقشه خوان جلو
چراغ داخل داشبورد
آيينه هاي جانبي برقی با گرمكن
شيشه بالابر برقي درهاي عقب
تزيين كروم روي جلو پنجره
قاب كرومي پشت آمپر
ريموت راديويي
رینگ 15 اينچ آلومينيومي
صندلي راننده با قابليت تنظيم ارتفاع , پشت سري جلو با قابليت تنظيم ارتفاع , پشت سري صندلي عقب با قابليت تنظيم ارتفاع
نمايشگر اطلاعات سفر (اطلاعات مسافت و مصرف سوخت)
بوق 2 شيپوره
سلام من مدل 92 دارم و سه سال دارم استفاده میکنم راضی هستم چند روز پیش میخواستم ماشین چینی بخرم خیلی از دوستان منو صرف نظر از خرید ماشین چینی کرد
سلام.. . من مدل 90 دارم و تقریبا از سال 92 با کارکرد 40تا خریدم.. . - فقط قطعات مصرفی مثل تسمه تایم و لنت و .. . تعویض شده و به غیر از یک مورد که بلبرینگ سمت شاگرد تعویض شد! هزینه دیگه ای برای من نداشته .. . - مصرف ماشین من با کولر روشن و مسیر همیشگی من، (تهران کرج) که بعضی از دوستان با ترافیک رفت و برگشت ، این مسیر آشنایی دارن .. . بین 6.4 تا 6.6 بیشتر نیست.جالب اینکه دوتا از دوستانم ، مدل 96 دارن با مصرف تقریبا 8/100 کیلومتر - من یه مسافرت مشهد رفتم ! مشکلی از نظر رانندگی طولانی پشت فرمان این ماشین احساس نکردم. .. (بنظرم بیشتر به فرم تنظیم صندلی و سبک رانندگی شخص ، مربوط میشه) - از نظر ظاهر هم که برای من فنی و راحتی خودم اولویته تا ظاهر ماشین . .. به قول بعضی از دوستان بیرون ماشین برای دیگرانه .. . - نکته آخر اینکه ! کارکرد این ماشین الان به 310،000 کیلومتر رسیده و نمیدونم چه ماشینی جایگزین کنم که مثل ال 90 بتونه منو راضی نگه داره. .. - این فقط یه تجربه شخصیه ! و نسبت به هیچ برندی تعصب ندارم! امیدوارم مفید بوده باشه.. .
با سلام خدمت دوستان عزیز . تجربه شخصی من از سه سالی که ال نو مدل ۸۹دارم اینه که نسبت به سایر تولیدات داخل کیفیت بهتری داره و نیاز نداری مدام به تعمیرگاه بری . مثل ریو کم استهلاکه . البته مدلهای پایین تر که داخلی سازی کمتری داشت مشکلات به مراتب کمتری داره . اگه دقت کنید دوستانی که خودروها مدل بالاتری داشتند گاها از نظر فنی ابراز نارضایتی داشتند . به نظر من بهترین کمک رو برای راهنمایی به متقاضیان خرید خودرو کسانی می توانند انجام دهند که تجربه استفاده از اون خودرو و خودرو های هم قیمت رو داشته باشند . برای خرید خودرو الویت باید فنی خودرو باشه و بعد ظاهر . چون در شرایط سخت و مسافرت های طولانی فنی خودروست که باعث دلگرمیه نه ظاهرش . مسیر کوهستانی و برفی و یا جاده کویری با گرمای غیر قابل تحمل رو تصور کنید به همراه خانواده عزیزتون . اگه قابلیت فنی خودروی شما ضعیف باشه ، متاسفانه خاطرات تلخ و خطرات غیر قابل پیش بینی در انتظارتون خواهد بود . در مورد عدم تعادل خودرو در پیچها با سرعت بالا به نظرم اغراق بیش از اندازه میشه . یکی از دوستان نوشته با سرعت ۸۰ چپ می کنی . واقعا من با سرعت ۱۱۰ هم همچین حسی نداشتم و ندارم . هر چند از نظر قوانین رانندگی باید در پیچ ها سرعت ماشین کم بشه . (میزان چپ کردن ال نود رو میشه از صافکارها پرس و جو کرد . فکر نمی کنم بیشتز از رقباش چپ کرده باشه . از لحاظ فنی هم مکانیک ها منبع خوبی جهت کسب اطلاعات درست و نزدیک به واقعیت هستند ) به هیچ عنوان در سربالا حتی با کولر روشن احساس کم آوردن موتور نداشتم . و به راحتی و با آسودگی خیال میشه سبقت گرفت و نگران کم آوردن ماشین بویژه در سربالا نبود. البته تعویض به موقع دنده و معکوس های درست قطعا تاثیر به سزایی در شتاب خودرو داره . من معمولا تند نمی رونم . ولی ماه های اول خرید ال نود برای تست ماشین زمانی که مسیرم جاده ورامین گرمسار بود با سرعت ۱۶۰ کیلومتر و کولر روشن کل مسیر رو اومدم بدون ذره ای افت کارکرد . دوستانی که این مسیر رو تشریف بردند می دونند که در چله تابستون چقدر گرمه . گردنه ورسک تا گدوک رو هم توی ۹ دقیقه با شتاب معقول باهاش رفتم . در مورد صندلی هاشم هم با وجود دیسک کمری که دارم تا تبریز ، کردستان و مشهد رو بدون مشکل خاصی رانندگی کردم . شاید یکم سفت باشه ولی در گذر زمان مثل خیلی از صندلی های خودروهای تولید داخل وا نمیره و همچنان قوام داره . قیمت قطعات خیلی گرونتر از سایر رقباش نیست ولی در عوض کیفیت و کارایی بهتری داره . فقط سعی کنید قطعه اصلی تهیه کنید . صندوقش هم که مشکل کمبود فضای بار رو حل کرده و هر چقدر ماشین سنگین تر میشه هندلینگش توی جاده بهتر میشه .بهر حال تولید کارخونه پدرم که نیست . طبق تجربیات من نسبت به سایر تولیدات داخل مزایاش به معایبش میچربه.امیدوارم در تصمیم گیری هاتون برای خرید خودرو جدید کمکتون کرده باشم . در هرصورت بستگی به خودتون داره ، اگه زیبایی می خواهید خودروهای چینی و اگه فنی می خواهید ال نود . در ضمن اصلا به حرف خانمتون گوش ندید . چون الویت اونها زیبایی ست .( خخخخخ )خودروهایی خواهید داشت با حجم موتور ۲۰۰۰ که از سربالا عجزشون کاملا آشکار میشه که به اندازه ۱۵۰۰ هم توان ندارند . البته حساب (M G ) از بقیه جداست . اگه پولش رو دارید حتما بخرید .