19 سال پیش، در روزهایی که هیوندای و دیگر خودروسازان کرهای با شدت هرچه تمامتر کار میکردند تا جهانی شوند، هیوندای اکسنت - Hyundai Accent متولد شد . سدان سایز کوچکی که در بازار استرالیا به آن اکسِل میگفتند. در حالی که خود اکسنت به عنوان جانشین اکسل توسط هیوندای روی کار آمده بود . از همه اینها گذشته ، این خودرو در بازار کره جنوبی به اسم ورنا عرضه میشود . همین خودرو با همین اسامی توسط هیوندای بیجینگ در چین، توسط تگآز در روسیه و توسط تاگانروگ در مکزیک ساخته میشد. در دورهای شرکت آمریکایی کرایسلر آن را تحت برند خودش با نام Attetude و تحت برند دوج با نام Brisa راهی بازار میکرد. اینها منهای آن خط تولیدهایی است که توسط میتسوبیشی ژاپن در اسپانیا و ونزوئلا تاسیس شده بود. در پورتوریکو آن را با نام هیوندای Solaris و Brio روی هوا میزنند . اینکه چرا ورنا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته بود ( و البته گرفته است ) برمیگردد به کیفیت خوب، قدرت مناسب و صد در صد قیمت مقرون به صرفه آن. آن ورنایی که در ایران میبینیم و چند سالی است که فروشش متوقف شده است، مربوط میشد به نسل دوم که بین 2000 تا 2005 روی خط تولید میرفت.
با سلام خودروی اکسنت وارداتی دارم. برای تعویض روغن گیربکس مراجعه کردم متاسفانه نوع روغن اصلی موجود نیست چون مکانیک میگه گیربکس ماشین با بقیه مدلها فرق دارد. لطفا راهنایی فرمایید از چه روغنی استفاده کنم با سپاس
با سلام من 2 سال هست که یه 2014 وارداتی دارم . میتونم بگم عااالیه. سواری خوب و نرم و بی سر و صدا . استهلاک زیر صفر ! مصرف بنزین عاالی . اخیرا رفتم یزد و برگشتم ماشین و صندوق دیگه جا نداشت . یه باک تهران زدم و رفتم و یه باک هم یزد زدم و برگشتم نصف زمان هم کولر روشن بود .. تصمیم داشتم آزرا بخرم ولی با توجه به هزینه های جانبی و مصرف سوخت و استهلاک پشیمون شدم. هر کی داره نگه داره عاااالیه
سلام دوستان من یه 2014 دارم 70 تا کر کرده تو دست اندازها قزیژ قروژ میکنه کلا سرو صدا داره و تو دست انداز خیلی خشکه اینا همشون خشکن یا ؟