شرکت آرین پارس موتور خودروی لاماری ایما را به عنوان یک کراس اور جذاب و جوان پسند برای اولین بار در سال 1400 معرفی کرد و عرضه آن به بازار در سال 1401 اتفاق افتاد.
نسخه فیس لیفت لاماری ایما در واقع همان فورتینگ T5 اوو 2023 است که قرار است به زودی در بازار ایران عرضه شود. نسخه فیس لیفت T5 Evo تنها شامل تغییرات ظاهری جزئی شده اما ایما، نسخه ایرانی T5 Evo که پیش از این با سطح آپشن متوسط عرضه می شد قرار است به صورت فول آپشن وارد بازار شود.
طراحی ظاهری لاماری ایما فیس لیفت
از آنجایی که لاماری ایما جدید تنها یک فیس لیفت است و تغییر نسلی صورت نگرفته، تغییرات ظاهری آن نیز بنیادی نیست و تنها به مواردی مانند تغییر سپر ها و رینگ ها خلاصه می شود.
در نمای جلو یک سپر جدید روی لاماری ایما فیس لیفت قرار گرفته که به علت حجم پردازی اغراق آمیز جلوپنجره، چهره این خودرو را بسیار تهاجمی تر کرده است.
در نمای کناری تغییرات به رینگ های با طرح جدید و افزوده شدن زه های پلاستیکی زیر درب خلاصه می شود که با نواری کرومی تزئین شده اند.
در نمای عقب، باز هم شاهد عوض شدن سپر لاماری ایما فیس لیفت هستیم. سپر عقب جدید مانند سپر جلو حجیم تر شده و طراحی اغراق آمیزی دارد. یک دیفیوزر بزرگ مشکی رنگ در قسمت پایینی سپر قرار گرفته که محل نصب پلاک در وسط آن قرار دارد. بخش پایینی دیفیوزر اما همرنگ بدنه است.
دیگر ویژگی جالب طراحی عقب لاماری ایما فیس لیفت، ونت های خروجی هوا است که پایین تر از چراغ های عقب دیده می شوند. البته شایان ذکر است که این دریچه های هوا فقط برای حفظ ظاهر آن جا قرار گرفته اند و کارایی فنی ندارند!
کابین و فضای داخلی لاماری ایما فیس لیفت
کابین لاماری ایما فیس لیفت تغییر خاصی نسبت به نسخه قبلی نداشته و کارخانه سازنده از همان داشبورد قبلی روی محصول خود استفاده کرده است. اما با نگاهی دقیق تر، می توان متوجه تغییراتی نظیر صندلی های اسپرت تر با چرم دوزی جدید، طرح گرافیکی جدید اطراف دسته دنده و همچنین آپشن های بیشتر موجود در کابین شد!
مشخصات فنی لاماری ایما فیس لیفت
نسخه فیس لیفت لاماری ایما از نظر مشخصات فنی هیچ تغییری نسبت به مدل اولیه نداشته است. این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi بهره می برد که توانایی تولید حداکثر 195 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه و 285 نیوتن متر گشتاور از 1500 تا 4000 دور در دقیقه را دارد. وظیفه انتقال این توان به چرخ های جلو نیز بر عهده یک گیربکس 7 دنده دو کلاچه قرار گرفته است.
لاماری ایما فیس لیفت در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در جلو و عقب از نوع دیسکی بوده و به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BA نیز مجهزند.
این خودرو با وزن 1550 کیلوگرم، به صورت میانگین در یک سیکل رانندگی ترکیبی 6.6 لیتر بنزین مصرف کرده و از استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره می برد.
ایمنی لاماری ایما فیس لیفت
لاماری ایما فیس لیفت از 6 ایربگ بهره می برد. (سرنشینان جلو، جانبی جلو، پرده ای) همچنین این خودرو با بهره بردن از سیستم های کمک رانندگی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC، رادار بین خطوط، رادار هشدار نقطه کور و رادار هشدار برخورد از جلو، خودرویی مطمئن برای رانندگی به نظر می رسد.
امکانات رفاهی لاماری ایما فیس لیفت
نسخه اولیه لاماری ایما ضعف هایی در بخش امکانات رفاهی داشت، اما در نسخه فیس لیفت شرکت آرین پارس موتور اقدام به رفع این مسئله کرده و اکنون کراس اور اسپرت این شرکت به آپشن هایی نظیر دوربین 360 درجه، درب صندوق برقی با سنسور حرکتی پا، صندلی های جلو برقی با گرمکن و سردکن، سنسور باران، چراغ جلو های LED و نور بالای اتوماتیک مجهز است.
از سایر آپشن های لاماری ایما فیس لیفت می توان به سقف پانوراما، سنسور نور، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فرمان 3 حالته، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و مانیتور 10.25 اینچی اشاره کرد.
لاماری ایما فیس لیفت در بازار؛ قیمت و رقبا
لاماری ایما فیس لیفت احتمالا در تابستان سال 1402 به بازار عرضه می شود تا در مقابل رقبایی مانند فونیکس FX پریمیوم، دیگنیتی پرستیژ و فیدلیتی XB1 قرار بگیرد.
ایما فیس لیفت در مقایسه با رقبای خود از طراحی ظاهری جذاب تری بهره می برد و قوای حرکتی آن نیز به دیگنیتی پرستیژ برتری دارد. در واقع این خودرو مناسب برای افرادی است که به دنبال کراس اوری اسپرت و جادار با طراحی مدرن و قوای فنی قابل قبول می گردند.