1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. تویوتا
  4. راوفور
  5. 2500 (2012-2018)

تویوتا راوفور 2012-2018

Toyota Rav4 2.5L 2012-2018

تیپ ها
  • تعیین نشده
  • تعیین نشده
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
شاسی بلند
2494 سی سی
بنزین سوز
4
اتوماتیک تیپ ترونیک
9.1 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروتویوتا راوفور 2012-2018

تویوتا راو فور - Toyota Rav4 تا کنون در 5 نسل به جهان عرضه شده که نسل 5 آن به تازگی معرفی شده است. نسل چهارم این خودرو اولین نسل آن است که به صورت عمده به کشور وارد شده و طرافداران زیادی نیز پیدا کرده است. رقبای اصلی تویوتا راو4، هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر و رنو کولئوس هیتند.

گالری تویوتا راوفور 2012-2018

نظرات کاربران
  • کاوان سبحانی هستم 25 اردیبهشت 1403 ساعت 22:16

    سلام قیمت رو میفرستی

  • yahyaqasemi535@gmail.com 10 خرداد 1402 ساعت 13:14

    قیمت مدل 2017 چند می‌باشد

  • Koleos 10 خرداد 1401 ساعت 00:30

    رنو کولئوس خیلی بهتره هم آپشن هاش بیشتره هم فیسش.

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ژاپن
  • نام خودرو تویوتا راوفور 2012-2018
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایرتویا

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه شاسی بلند
  • کلاس اتومبیل J Segment
  • وزن 1600 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 225/65R17
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 250/65R17

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 2494 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 176 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 232 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 73.3 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 60 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 5w30 GF-5
  • روغن مناسب برای خودرو 2 5w30 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 3 5w30 SN

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو چهار چرخ محرک

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل شوندگی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی خنک شونده

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو جناغی دوبل
  • تعلیق عقب جناغی دوبل
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 9.9 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 10.7 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 8.1 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 9.1 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 60 ماه یا 100 هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 6 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو ، جانبی ، پرده ای
  • سیستم های پایداری و کمک راننده ABS , EBD , VSC , BA , TRAC
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی دارای سیستم کلید هوشمند و مجهز به سیستم ضد سرقت همراه با آژیر ، دارای ریموت کنترل
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت
  • نوع غربیلک 3 شاخه اسپرت به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان ، دارای روکش چرمی
  • سیستمهای تهویه مطبوع دارای سیستم تهویه مطبوع کنترل دستی ( اتوماتیک دو منطقه ای سفارشی )
  • سیستم صوتی و تصویری سیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD به همراه چنجر 6تایی ، دارای پورت USB ، AUX ، دارای 6 بلند گو
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده ، بلوتوث ، تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر
  • سیستم صندلیهای جلو دارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، دارای روکش چرمی ، صندلی راننده دارای تنظیم دستی
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرمی ، دارای پشت سری فعال و هوشمند ، دارای قابلیت تا شوندگی
  • سیستم آیینه ها تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن
  • سیستم شیشه ها تنظیم برقی تمام پنجره ها ، شیشه های سولار
  • سیستم های سقف سانروف
  • سیستم روشنایی جلو دارای مه شکن ، دارای تنظیم ارتفاع نور ، دارای چراغهای روشنایی روز
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال مجهز به سنسور پارک
  • سیستم های کمک رانندگی سیستم کروز کنترل
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • کاوان سبحانی هستم کاوان سبحانی هستم (25 اردیبهشت 1403 ساعت 22:16)

    سلام قیمت رو میفرستی

  • yahyaqasemi535@gmail.com yahyaqasemi535@gmail.com (10 خرداد 1402 ساعت 13:14)

    قیمت مدل 2017 چند می‌باشد

  • Koleos Koleos (10 خرداد 1401 ساعت 00:30)

    رنو کولئوس خیلی بهتره
    هم آپشن هاش بیشتره هم فیسش.

  • هوشنگ بزازی هوشنگ بزازی (20 آذر 1400 ساعت 23:24)

    من 2015 را دارم بسیار راضی هستم متاسفانه هزینه نگهداری کمی بالا است ولی از نظر سواری حرف نداره

  • سید عبدالله کاظمی سید عبدالله کاظمی (14 آذر 1399 ساعت 05:43)

    برایم این مدل خیلی ارزشمنداست، دوست دارم پول ندارم که چطوری بدستش بیاورم؟

  • محمد مهدی مسعودی محمد مهدی مسعودی (8 مرداد 1399 ساعت 10:55)

    با این وجود که اپشن های کم دارد بسیار ماشین عالی است .
    اما سانتافه فقط اپشن داره از لحاظ کیفیتی به پای Toyota RAV4 نمی رسه

  • سامان سامان (30 تیر 1399 ساعت 05:26)

    ماشین خیلی معمولی و ساده و طراحی پشت زشت.اسم‌تویوتا الکی بزرگ شده هیچ چیز خاصی نیست،سانتافه خیلی سرتره.

  • حسین حسین (11 اردیبهشت 1399 ساعت 09:31)

    تویاتا همتا نداره بهترین کارخانه ماشین سازیه ????

  • سینا سلطانی سینا سلطانی (11 مهر 1398 ساعت 10:32)

    این ماشین بهتر از سانتافه و ix55 هست چون هم مارکش تویوتا هست که ماشین موندگار نام گذاری شده و هم شتاب استثنایی داره(جا دار تر از سانتافه هم هست)سانتافه صندلی عقب داره یعنی ۸ نفر هست ولی توی راو ۱۲ نفر جا میشن????????

  • وحید وحید (5 تیر 1398 ساعت 01:48)

    من میخوام یدونه بخرم

  • توفیق صنعتگری توفیق صنعتگری (19 آذر 1397 ساعت 11:37)

    بهترین خودرو در کلاس خودش
    درسته آپشنهای اضافی و غیر مصرفی نداره اما کیفیت و استحکام و عملکردش بینظیره
    من سورنتو داشتم ولی عاشق این ماشین شدم و الان به فکر تعویضش نیستم

  • mohammad mohammad (29 آبان 1397 ساعت 11:01)

    تویوتا راو4 رو با هیچ کدوم از کره ای های بی هویت مقایسه نکنید. این ماشین تو شرایط حساس قابلیت هاش رو نشون میده. 3ساله دارم و میتونم بگم بی نقصه

  • بختیاری بختیاری (29 تیر 1397 ساعت 10:01)

    مدل 2015 صفر خریدم / تا الان دارم 60000 کیلومتر باهاش رفتم / کوهستانی و صحرایی / عالی / برای خرید اگر از قیافش خوشتون میاد دیگه شک نکنید بخرید/

  • kaka kaka (5 بهمن 1395 ساعت 20:29)

    یکسال است که دارم . قبلا توسان داشتم . این ماشین از نظر من حرف نداره یک ماشین خانوادگی و با شخصیت است

  • علی ش علی ش (21 آبان 1394 ساعت 16:16)

    سلام دوستان این خودرئ4wdهستش و با awdمتفاوته
    تفاوتای این دو رو هم بخونید شاید به دردتون بخوره
    4WD :
    این سیستم دارای قدمت بیشتری نسبت به AWD است و برخی اوقات آن را 4×4 هم می‌نامند. در این‌گونه خودروها توان به جعبه انتقال (Transfer Case) منتقل می‌شود. وظیفه اصلی است جعبه انتقال توزیع توان بین اکسل های جلو و عقب است. در داخل این جعبه انتقال مجموعه‌ای از چرخ دنده مانند گیربکس وجود دارد. هنگامی که توان توسط این جعبه تقسیم می‌شود، به شما ضمانت می‌کند که هر چرخی با سرعت برابر در حال گردش است. این برابر بودن سرعت های دورانی چرخ‌ها مشکل بزرگی هنگام دور زدن خودرو ایجاد می‌کند. همان طور که می‌دانید در هنگام پیچیدن در یک پیچ، تایر داخلی سرعت کمتری نسبت به تایر بیرونی دارد. قفل بودن دیفرانسیل در اصطلاح باعث می‌شود دور زدن خودرو با شعاع بیشتری انجام شود و یقیناً خطرآفرین می‌باشد.
    در سیستم‌های جدید 4WD شما می‌توانید خودتان سیستم را به صورت الکترونیکی فعال و غیرفعال کنید. البته در مدل های کمی قدیمی تر شما می‌بایست این کار را به وسیله دنده اضافی کنار دنده اصلی انجام می‌دادید. در سیستم‌های الکتریکی معمولاً حالت Low وجود دارد که به معنای قفل شدن دیفرانسیل و تقسیم نیروی مساوی بین دو چرخ طرفین است. همچنین حالت High نیز وجود دارد که در اصطلاح کنترل لغزش نیز گفته می‌شود. در این حالت مشکل قفل شدن دیفرانسیل وجود ندارد. در این حالت خودرو می‌تواند تا سرعت 60 مایل بر ساعت حرکت کند.
    مزیت های 4WD :

    نیروی جلو برنده عالی در خارج ازجاده‌ Off-road
    می‌تواند غیرفعال شود تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی کند
    تکنولوژی قوی و اثبات‌شده
    معایب 4WD :

    اضافه کردن وزن و پیچیدگی به خودرو
    نمی‌توان از این سیستم در تمامی شرایط استفاده کرد
    هزینه بسیار زیاد نسبت به خودرو تک دیفرانسیل
    AWD :
    تکنولوژی AWD به‌روزتر از 4WD می‌باشد و البته پیچیدگی بیشتر نسبت به 4WD دارد. تفاوت عمده سیستم AWD و 4WD این است که سیستم AWD همواره برای خودرو فعال است. در این سیستم هم مدل مکانیکی وجود دارد و هم مد الکترونیکی. در مدل مکانیکی این سیستم انتقال قدرت در حقیقت از سه دیفرانسیل استفاده می‌کنند. در سیستم تمام چرخ محرک، توان انتقال‌یافته تنها به چرخی تعلق می‌گیرد که بیش‌ترین نیروی Traction را داشته باشد. این کار با تقسیم توان در بین اکسل های عقب و جلو انجام می‌شود. این کار به وسیله دیفرانسیل مرکزی صورت گرفته و در بین هر دو چرخ در جلو و عقب به وسیله دو دیفرانسیل جداگانه انجام می‌شود.
    مزیت عمده این روش در سطوح لغزنده بیشتر آشکار می‌شود چون تقسیم توان بر روی هر چرخ انجام می‌شود. کنترل لغزش در هر چرخی باعث ایجاد نیروی Traction بیشتر می‌شود. بهترین مثال AWD مرسدس بنز AMG E63 است. البته سیستم AWD به اندازه 4WD قوی و تنومند نیست. این سیستم نمی‌تواند در شرایط بسیار کم اصطکاک جاده نیروی جلو برنده کافی نسبت به سیستم 4WD را ایجاد کند. امروزه رایانه در کنترل سیستم AWD نقش مهمی بر عهده دارد.
    سنسورهایی که بر روی هر چرخی وجود دارد تا نیروی Traction را لحظه به لحظه پایش کنند. در خودرو واحد کنترل الکترونیک خودرو یعنی ECU تصمیم‌گیری می‌کند تا اینکه چه مقدار توان به کدام چرخ منتقل شود.
    مزیت های AWD :

    افزایش چسبندگی خودرو به جاده و کنترل بهتر آن تحت شرایط مختلف
    فرمان پذیری و هندلینگ مناسب برای انواع نیرو های traction
    در تمامی اوقات فعال است
    معایب AWD :

    مصرف سوخت بیشتر
    افزایش وزن خودرو و پیچیده شدن مکانیزم عملکردی
    برای شرایط کاملاً Off-road مناسب نیست

  • خودروی رویایی من خودروی رویایی من (19 تیر 1394 ساعت 02:29)

    ماشین خوبیه فقط بعضی از آپشن ها رو ماشین هایی از این مدل که تو ایران اومده نداره و آپشن های فول شرکتی و غیر شرکتی فرق داره. مثلا ماشین شرکتی گرمکن و صندوق عقب برقی نداره ولی ماشین های عمان داره. در ضمن این ماشین با دو مانیتور مختلف تو ایران وجود داره یکی تمام تاچ و اون یکی تاچ و دکمه ای.

  • صدراس صدراس (22 خرداد 1394 ساعت 20:45)

    دوستان ممنون میشم به سوالم پاسخ بدید، من اصلا ماشین باز نیستم و اطلاعاتی راجع به ماشین های مختلف ندارم، حالا بعد مدت ها تصمیم گرفتم که ماشینمو عوض کنم، و یکی از دوستان پیشنهاد تویوتا راوفور رو به من دادند ولی من شنیدم که ماشین های شاسی بلند برای مسافرت های چندین ساعته و توی جاده خسته کننده هستن البته چون تا حالا شاسی باند نداشتم نمیدونم که واقعا اینطوره یا نه، لطفا واهنمایی کنید که ایا واقعا نشستن در این ماشین در جاده خسته کنندس یا نه ؟

    علی علی (16 اردیبهشت 1398 ساعت 20:28)

    اتفاقا برای مسافرت فقط باید با شاسی بلند باشی من قبلا لنکروز داشتم اصلا تو مسافرت خسته نمیشی راو4 هم ماشین خوبی هست

  • قیاسی قیاسی (1 اردیبهشت 1394 ساعت 22:43)

    سلام دوستان من هم یکی از این رافو 4 را دارم و تازه خریدم نسبت به توسان که قبلا داشتم اصلا قابل مقایسه نیست واقعا با این که شاسی بلنده کاملا صندلی عقب نرم و راحت هستش و در دست اندازها اصلا تکان نداره . صندلیش برقی هست و سه مانیتور داره دو تا پشت صندلی ها و یکی هم در جلو . کیفیت 20 واقعا هیچی پای راو 4 نمی رسه هر کی ماشین بازه بسم الله . قید پولش را بزنه راو4 بخره . موتور عالی و بی صدا و خوشبختانه قطعات یدکی تویوتا چون خراب نمیشه خیلی نسبت به کره ای ها ارزونتره . اما نمی دونم این تیپ 3 هستش یا تیپ 4 . فرق بین تیپ 3 و 4 را کسی می دونه بگه .

  • میلاد بندرعباسی میلاد بندرعباسی (10 آذر 1393 ساعت 23:48)

    سلام.راوفور 2014 خریدم میگن الفوتیم هستش.آینه شو برقی نداره ان موضوع خیلی نگرانم کرده بنام تیپ فول خریدم.صندوق دربعقب برقی هستش.چراغ شور هم نداره.پخشش هم تمام تاچ هستش..فقط نقشه امارات رو داره.مدل 2014-دکمه اسپرت و اکو هم داره.
    آیته شو برقی نیستش

    قیاسی قیاسی (27 اردیبهشت 1394 ساعت 15:26)

    سلام اصلا غصه آینه برقی نخور جانم مهم نیست بهترین ماشینه چند سال که داشتی می فهمی من چی میگم از هر نظر ماشین کاملیه

  • ام ام بی ام ام بی (18 آبان 1393 ساعت 21:46)

    ماشینی که شاسی بلند باشه و ساخت ژاپن یعنی ارزش سوار شدن داره
    از پرادوها خوشگلتره. ارزون بودنشم نسبت به خودروهای اصیل ژاپنی خیلی انتخابشو راحتتر می کنه