1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. ام وی ام
  4. 110
  5. 4 سیلندر اتوماتیک (1386-1395)

ام وی ام 110 4 سیلندر اتوماتیک 1386-1395

MVM 110 4cyl Automatic 1386-1395

تیپ ها
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
هاچ بک
1083 سی سی
بنزین سوز
4
اتوماتیک
8 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروام وی ام 110 4 سیلندر اتوماتیک 1386-1395

ام وی ام ۱۱۰ ۴ سیلندر اتوماتیک آخرین تیپ از 3 تیپ نسل اول ام وی ام ۱۱۰ است که توسط شرکت مدیران خودرو به بازار ایران عرضه شد. این خودروی هاچ بک جمع و جور چینی در اصل همان خودروی QQ چری است که یک کپی تمام قد از دوو ماتیز بود. البته MVM 110 از نظر کیفیت ساخت و قطعات بکار رفته در خودرو به هیچ وجه در سطح ماتیز نبود و فاصله بسیاری با همتای با کیفیت کره‌ای خود داشت.

دوو ماتیز خودرویی کوچک و شهری بود که چندی پس از ورود به ایران به یکباره طرفداران بیشماری پیدا کرد. اما پس از رفتن دوو از بازار ایران فرصت به چری رسید تا خودرویی در این کلاس به بازار خودروی کشور معرفی کند. چری QQ که از سال 2003 بر روی خط تولید چری قرار گرفت در سال 1384 توسط مدیران خودرو رونمایی شد.

 

 

مزایا و معایب

 

+ مصرف سوخت مناسب

+ رانندگی آسان در شهر های شلوغ و ترافیک

+ ایمنی بالاتر نسبت به رقبای خود از جمله پراید

- بازار دست دوم ضعیف

- امکانات رفاهی اندک

- منسوخ شدن جعبه دنده 

- فضای کم

 

مشخصات فنی

ام وی ام 110 چهار سیلندر اتوماتیک مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.1 لیتری تنفس طبیعی بوده که این پیشرانه توانایی تولید تنها 68 اسب بخار قدرت و 90 نیوتن متر گشتاور را داراست. این قدرت کم توسط یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک از نوع AMT است که به چرخ های جلوی خودرو منتقل می شود. جعبه دنده AMT در واقع همان جعبه دنده دستی است که توسط یک ربات عمل کلاچ گیری صورت میگیرد و همچنین در این نوع از جعبه دنده از دیسک و صفحه کلاچ استفاده می شود. حداکثر سرعت این هاچ بک کوچک حدود 140 کیلومتر و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود 8 لیتر اعلام شده است.

 

حجم موتور 1 لیتر
نوع موتور  بنزین سوز 4 سیلندر 16 سوپاپ
سیستم سوخت رسانی انژکتور
قدرت موتور 68 اسب بخار
حداکثر گشتاور 90 نیوتون متر
نوع جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک
نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
ترمزهای جلو و عقب دیسکی / کاسه ای
نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب نیمه مستقل
نوع سیستم فرمان هیدرولیک
حداکثر سرعت 130 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 14 ثانیه
مصرف سوخت شهری 10 لیتر
مصرف سوخت جاده ایی 6 لیتر 
مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5

 

امکانات رفاهی و ایمنی ام وی ام ۱۱۰ ۴ سیلندر اتوماتیک

ام وی ام 110 از حداقل امکانات نظیر چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، آینه با تنظیم برقی، پخش MP3، تهویه مطبوع دستی، ترمز ABS و EBD، ایربگ های راننده و سرنشین جلو، شیشه بالابرهای برقی و فرمان هیدرولیک مجهز شده بود. از نظر ایمنی با وجود دارا بودن ایربگ و ترمز های ABS این خودرو، نمی توان روی آن حساب چندانی باز کرد.

 

کیسه های هوا  2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم های پایداری و کمک راننده دارای ترمز ضد قفل ABS
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی با ریموت و سیستم ضد سرقت
سیستمهای تهویه مطبوع کنترل دستی
سیستم صوتی و تصویری سیستم پخش MP3 با پورت USB و مجهز به 4 بلندگوی استریو
صندلیهای جلو تنظیم دستی
سیستم صندلیهای عقب تاشو 
سیستم آیینه ها آینه های جانبی برقی
سیستم شیشه ها بالابر شیشه های جلو و عقب برقی
سیستم روشنایی جلو دارای مه شکن
سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن و چراغ سوم ترمز

 

طراحی ظاهری

از نظر طراحی ظاهری همانطور که اشاره شد ام وی ام 110 یک کپی چینی از ماتیز است. در نمای جلو شاهد چراغ های اصلی ساده با طراحی دایره‌ای هستیم. همچنین یک جلوپنجره بسیار کوچک و منحنی شکل میان چراغ های اصلی قرار گرفته که شبیه به لبخند به نظر می رسد و چهره خودرو را خندان کرده است. بر روی سپر خودرو نیز چراغ های راهنما و مه شکن به صورت بیضی شکل و عمودی به همراه یک ورودی هوای دیگر تعبیه شده است.

 

نمای روبرو ام وی ام 110 اتوماتیک.jpg

 

در نمای جانبی خودرو تایر و رینگ ها اندازه کوچکی دارند و آینه های جانبی نیز بر روی درب ها منتقل شده است. در این نما از یک طراحی ساده بدون هیچگونه خط و خطوط اضافه استفاده شده و شیشه های جانبی نیز اندازه بزرگی دارند.

نمای عقب باز هم از المان های دایره‌ای شکل زیادی استفاده شده است. چراغ های اصلی با گرافیکی کاملا ساده طراحی شده و تنها بخش تزئینی این نما به خط کرومی بالای جای پلاک بازمی گردد.

 

نمای عقب ام وی ام 110 اتوماتیک.jpg

 

بررسی کابین

درون کابین و داشبورد ام وی ام 110 مانند طراحی بیرونی آن از طراحی دایره‌ای و بیضی شکل زیادی استفاده شده است. متریال بکار رفته در داشبورد و کابین این خودرو کیفیت پایینی داشته و دوام مطلوبی ندارند. همچنین از پلاستیک خشک در داشبورد زیاد استفاده شده که در بلند مدت کاملا از فرم افتاده و به صدا می افتند. در بخش میانی داشبورد ابتدا دریچه های تهویه مطبوع با ظاهری بیضی شکل قرار دارند. پس از آن قسمت تنظیمات سیستم تهویه مطبوع خودرو که به صورت کاملا دستی است تعبیه شده و سپس یک ضبط ساده قرار دارد.

فضای پا و سر برای چهار سرنشین تنها برای استفاده شهری مناسب است. صندلی های جلو در برگیرندگی خوبی دارند و برای سرنشینان جلو آزاردهنده نیست. فضای صندوق عقب نیز اصلا جادار نبوده که با توجه به اینکه این خودرو یک هاچ بک کوچک شهری است اتفاقی طبیعی است.

 

کابین ام وی ام 110.jpg

 

جمع بندی

ام وی ام ۱۱۰ ۴ سیلندر اتوماتیک یک خودروی هاچ بک جمع و جور شهری است که همانطور که اشاره شد جایگزینی بی کیفیت برای دوو ماتیز بود. این خودرو تنها برای مسافت های کم و درون شهری ساخته شده و اصلا مناسب مسافت های طولانی و مسافرت نیست. امکانات رفاهی کم، ایمنی پایین، مشخصات فنی ضعیف و فضای کابین کم از جمله معایب این خودرو بوده و سبب شده تا ارزش خرید این خودرو به شدت پایین بیاید. این خودروی هاچ بک چینی از نظر بازار دست دوم نیز چندان حال و روز خوشایندی ندارد. همچنین از نظر قیمت نیز نمونه های کارکرده ام وی ام ۱۱۰ ۴ سیلندر اتوماتیک مابین 115 تا 140 میلیون تومان معامله می شود که با توجه به شرایط فعلی قیمت هایی مناسب نسبت به رقبایش دارد.

گالری ام وی ام 110 4 سیلندر اتوماتیک 1386-1395

نظرات کاربران
  • فراهانی 16 آبان 1399 ساعت 10:59

    لطف میکنید بفرمایید که قیمت یک MVM110 نو چقدر است؟ و اینکه کارکرده برای چه سالی باشه خوبه؟ و قیمت کارکرده چقدر است؟ و یک سوال دیگه اینکه اتوماتیک این ماشین خوبه یا دنده ای؟ ممنون

  • فاطمه 12 مهر 1399 ساعت 13:53

    اخرین مدل خودرو ام وی ام چه سالی هستش؟ اخرین مدل رومیخواستم خریداری کنم قیمتش چنده؟

  • محمد 10 شهریور 1399 ساعت 17:08

    انتخاب خوب و عالی

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو ام وی ام 110 4 سیلندر اتوماتیک 1386-1395
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده مدیران خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه هاچ بک
  • کلاس اتومبیل A Segment
  • وزن 890 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 155/65R
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 155/65R13

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1083 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 68 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 90 نیوتون متر در 3500 تا 4000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 61.8 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 35 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 20w50 SL

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک
  • تعداد دنده (جلو) 4
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب نیمه مستقل
  • کمک فنرهای جلو فنر پیچشی
  • کمک فنرهای عقب فنر پیچشی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 130 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 14 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 10 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 6 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 24 ماه یا 40 هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • سیستم های پایداری و کمک راننده دارای ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی با ریموت و سیستم ضد سرقت
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیک
  • سیستمهای تهویه مطبوع کنترل دستی
  • سیستم صوتی و تصویری سیستم پخش MP3 با پورت USB و مجهز به 4 بلندگوی استریو
  • سیستم صندلیهای جلو تنظیم دستی
  • سیستم صندلیهای عقب صندلی تاشو عقب
  • سیستم آیینه ها آینه های جانبی برقی
  • سیستم شیشه ها بالابر شیشه های جلو و عقب برقی
  • سیستم روشنایی جلو دارای مه شکن
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن و چراغ سوم ترمز
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • فراهانی فراهانی (16 آبان 1399 ساعت 10:59)

    لطف میکنید بفرمایید که قیمت یک MVM110 نو چقدر است؟
    و اینکه کارکرده برای چه سالی باشه خوبه؟ و قیمت کارکرده چقدر است؟
    و یک سوال دیگه اینکه اتوماتیک این ماشین خوبه یا دنده ای؟
    ممنون

  • فاطمه فاطمه (12 مهر 1399 ساعت 13:53)

    اخرین مدل خودرو ام وی ام چه سالی هستش؟
    اخرین مدل رومیخواستم خریداری کنم قیمتش چنده؟

  • محمد محمد (10 شهریور 1399 ساعت 17:08)

    انتخاب خوب و عالی

  • محمود‌میلانی محمود‌میلانی (5 اسفند 1398 ساعت 10:25)

    سلام ‌‌‌‌‌‌دوست عزیز من یدونه نمونه‌اش‌رو‌مدل‌90اتومات‌قهو‌ای‌8
    سال‌تخفیف‌بیمه‌کارکردکم‌43000فنی‌عالی
    برای‌فروش‌دارم‌خواستی‌‌برای‌مصرف کننده‌بهترینه

    یاسین حسنوند یاسین حسنوند (13 فروردین 1400 ساعت 10:50)

    سلام قیمتش چنده

    رامین جعفری رامین جعفری (17 بهمن 1400 ساعت 05:15)

    خریدار خودروی شما

  • Fatemeh Fatemeh (12 بهمن 1398 ساعت 13:37)

    سلام دوستان من میخام ی ام وی ام ۱۱۰ ۴سیلندر اتومات بخرم مدل ۸۹..لطفا راهنمایی ام کنید ک چطور ماشینیه و قیمت قطعاتش چطوریه
    ماشین خیلی تمیزی هست اصلا رنگ نداره کلا سالمه.

  • حسن ربیعی حسن ربیعی (26 مهر 1398 ساعت 14:13)

    کار شناس مدیران خودرو هستم و در یکی از نمایندگیهای خدمات پس از فروش فعالیت میکنم راجب او اقا از گیربکس اتومات ماشینش گفت که از دنده دو میره دنده چهار مثل اینکه ،خواستم راهنماییشون کنم مشکلشون حل بشه اولا اگر روغن هیدرولیکشوعوض نکردین حتما عوض کنید و خودروی شما باید با دستگاه اسکنر در یکی از نمایندگیها تست بشه احتمالا شیر برقی 3و4 رش مشکل داره

  • اردوان اردوان (13 مهر 1398 ساعت 03:31)

    سلام ، من میخوام یک ۴سیلندر اتومات بخرم ، کسی میدونه مدل بالا تمیزش چه حدود قیمته ؟و ایا از نظر گیربکسی و تعویض دنده ایرادی نداره ؟

  • کاظم کاظم (18 شهریور 1398 ساعت 17:48)

    سلام دوستان من ام وی ام 110 اتومات دارم در. حال حرکت از روی دنده 2 میپره رو دنده 4 بعد یه آژیر میکشه وقتی همین حالت اتفاق میوفته بعد دیگه دنده ماشین روی 5 نمیره ، هر کسی میتونه کمکم کنه بی زحمت بگه ممنون

  • ولی ولی (23 مرداد 1398 ساعت 23:31)

    مدل ۹۳ می خام بخرم چطوره دوستان از پراید و نسبت بهتر نیست؟
    تا حالا پژو داشتم سخته برام پراید سواری

  • نیما نیما (16 اردیبهشت 1398 ساعت 14:53)

    من یدونه ۹۱ ۴ سیلندر دنده اتومات دارم دوستان

    mina mina (9 تیر 1398 ساعت 15:53)

    سلام. قیمت خودرو تون تو بازار چقدره؟ شما چقدر میدین؟

  • جفر جفر (7 اردیبهشت 1398 ساعت 00:47)

    من سه سیلندر ۹۰ دارم. تا ۱۳۰ تا میره. بیشتر گاز نمیخوره. در ضمن کیلومتراشونم یه کم بیشتر نشون میده. یعنی ۱۴۰ تا نشون میده. ولی جی پس اس که میزنی ۱۳۰ تا نشون‌میده.
    ۳ سیلندره بیشتر نمیشه انتظار داشت. ولی سواریش از پراید و تیبا بهتره. خیلی لذت بخشه. فرمونش فووول نرمه.

    صابر صابر (7 مهر 1399 ساعت 23:40)

    سلام ماشینت مشکل داره داداش
    من یدونه 3سیلندر داشتم روغن سوزی هم داشت تو چله تابستون کویرای یزد گل ظهر 150تا پشت یک جک اس5میرفتم راااحتم میرفت

  • محمد محمد (23 دی 1397 ساعت 22:22)

    سلام.من یه پراید دارم میخام بفروشم اینو بخرم.بنظرتون این بهتره

  • ماهان ماهان (18 اردیبهشت 1397 ساعت 18:29)

    یعنی تمام توضیحاته شما چرته
    ما یه مدل نود و سه چهارسیلندر داریم 16 سوپاپ.
    هر کی میگه بیشتر 130 تا نمیره .......
    پس چطور مال ما 170 تا هم میره

  • پسرتنها پسرتنها (31 شهریور 1393 ساعت 15:34)

    قیمت ماشین 21 میلیون تو بازاره

  •  نوشین نوشین (15 فروردین 1393 ساعت 06:44)

    سلام قیمت 27500000 توان واقعی است؟ قیمت نمایندگی در سال 93 چنده؟متشکرم