سایپا 131 SE که بواسطه سابقه فراوانی که با نام قدیمی اش در بازار داشته است با نام پراید 131 SE نیز شناخته می شود به عنوان کامل ترین تیپ در مدل 131 محسوب می شود. پراید 131 به عنوان اقتصادی ترین خودروی کشور حدود 3 دهه در بازار حضور داشت و تولید آن سر انجام در سال 1399 متوقف شد.
امکانات رفاهی و ایمنی فراوانی را نمی توان در سایپا 131 (اسای) یافت. اما تریم SE به عنوان کامل ترین نسخه 131 های تولید شده سال 1393 به بعد شامل امکاناتی همچون فرمان هیدرولیک، ترمز ضدقفل (ABS)، 2 کیسه هوا برای راننده و سرنشین و قابلیت تنظیم سطح ارتفاع نور چراغ های جلو می شود.
از امکانات مشترک تیپ SE با مابقی تریم ها می توان به تهویه مطبوع دستی، شیشه بالابر های برقی ردیف جلو، گرمکن شیشه عقب، ساعت دیجیتال، قابلیت تنظیم غربیلک فرمان، مه شکن عقب و چراغ هشدار دهنده عیب موتور اشاره کرد.
از سال 1393 به بعد، سایپا 131 تنها در تیپ SE عرضه شده است.
عرضه سایپا 131 SE (پراید 131) – Saipa 131) Pride 131 SE) به عنوان نسخه فیسلیفت سایپا صبا در سال 1389 شروع شد. 131 SE بر روی پلتفرم X100 ارتقا یافته است. SE 131 نیز مانند تمام تیپ های پراید از پیشرانه 4 سیلندر 1323 سیسی استفاده می کند که بعد از بهینه سازی های انجام شده بر روی آن در سال 1393 و یورو 4 شدن آن، قادر است 69 اسب بخار تولید کند.
در ابتدای عرضه 131 SE ارزان سازی هایی مانند (حذف سیستم صوتی، حذف زه های روی در، حذف لچکی روی ستون های عقب) صورت گرفت که موج اعتراض مشتریان و رسانه ها را در پی داشته است.
من یه پراید 131SE مدل 93 دارم البته نیمه دوم سال 93 هست که یورو4 تو تصادف کنداسورش رو از دست دادم الان لوازم یدکی هاهم نمیدونن چه مدل کندانسوری باید به من بدن فقط یادمه فن چهار پر بود مهره لوله کندانسورهم 17 بود
سلام. پراید مدل 98 دارم. موتور ش بیش از حد گرم میشه ولی آب رادیاتور اصلا داغ نمیکنه. درضمن ترموستات شماره 76 شرکتی .واتر پمپ. فشنگی آب.تعویض کردم و رادیاتور هم سیخ زدم مشکل چیه ممنون
سلام این ماشین واقعا عالیه ارزش ارزون قیمت بودنش رو داره بی شک بخرید البته صفرش رو براتون داستان کوتاه بگم یه روز با سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت میرفتیم که یهو یک نفر با پژو پارس فکر کنم با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت می آمد و زد به پراید دست دوم ما از عقب پیاده شدیم دیدیم سپر پژو کلا پودر شده رو زمین شکسته ولی سپر پراید دیدیم حتی یه خطی هم نیافتاده و صندوق پراید مون رو باز کردیم و موکت زاپاس رو برداشتیم دیدیم حتی یه فرو رفتگی هم نبود واقعا معجزه بود حتی وقتی که پژو خورد به سپر من و داداشم که رانندگی میکرد کم مونده بود بریم داخل داشبورد و فرمون ولی کمربند پراید دستش درد نکنه زود ما رو نگه داشت پرایدمون مدل ۹۸ بود نمیدونم سپر پژو درست سر جاش نبود یا پراید ما ضد گلوله شده بود آخه پراید ۱۱۰ میلیونی دست ۴ تو تصادف مقاومت کرد واقعا دست خوش سایپا