ام جی ۶ نیوفیس - MG6 New Face در واقع فیس لیفت نسل اول MG6 است که در سال 2015 به بازار های جهانی عرضه شد، در این فیس لیفت، ام جی تغییراتی در بدنه سدان محبوب خود ایجاد کرد تا این خودرو ظاهر جذاب تری پیدا کند، همچنین تغییرات مختصری نیز در طراحی داخلی کابین ام جی ۶ ایجاد کرد تا پذیرای امکانات اضافه شده به آن باشد. مدیا موتور از سال ۲۰۱۵ واردات تیپ سدان این خودرو را متوقف کرد تا تنها شاهد مدل لیفت بک ام جی ۶ نیوفیس در کشورمان باشیم.
در نمای ظاهری ام جی ۶ نیوفیس، ام جی از چراغ ها و سپرهای عقب و جلوی کاملا جدیدی استفاده کرد، چراغ های جلوی هالوژنی مدل قبلی، در مدل جدید حای خود را به لامپ های زنون دادند، همچنین تنظیم اتوماتیک ارتفاع چراغ و چراغ کرنر لایت نیز در ام جی ۶ نیوفیس به چشم می خورند، در نمای عقب فرم برجسته چراغ های جدید، نمای عضلانی تری برای ام جی ۶ نیو ایجاد کرده است.
در نمای جانبی خودرو، رینگ های آلومینیومی ۱۷ اینچ با طرح جدید استفاده شده است، هرچند که همچنان شاهد بکارگیری همان تایرهای 215/50R17 ساخت گودیر هستیم، البته در مدل نیوفیس بر خلاف مدل قبلی، دیگر شاهد قرارگیری تایر زاپاس مشابه دیگر رینگ ها نیستیم و برای چرخ زاپاس ام جی ۶ نیوفیس، از رینگ و لاستیک موقت مخصوص زاپاس (اصطلاحا زاپاس فرقونی) استفاده شده است، دیگر تغییر نمای جانبی هم استفاده از نوارهای کرومی دور شیشه های جانبی به جای نوارهای پلاستیکی مشکی مدل قبلی است.
در کابین ام جی ۶ نیوفیس، با وجود عدم مشاهده تغییرات بنیادین در اجزا، به خوبی می توان در نگاه اول متوجه بروزتر بودن کابین نسبت به مدل قبلی شد، فرم کلی داشبورد مشابه نمونه های قبل از فیس لیفت است، اما ترکیب رنگی جدیدی برای تریم داخلی خودرو استفاده شده است، همچنین سیستم مولتی مدیای نصب شده در میانه داشبورد به نمایشگر لمسی جدید تجهیز شده. طراحی کنسول میانی هم به طور کلی دگرگون شده و شاهد قرارگیری کلیدهای خاموش و روشن کردن سیستم استارت استاپ، اتوهلد و همچنین فعالسازی ترمز پارک برقی خودرو در آن هستیم. دیگر تغییر قابل ذکر، طرح کاملا جدید صفحه کیلومتر خودرو است.
در مجموع سایک موتور با اضافه کردن امکاناتی مثل زنون و چراغشور، کرنرلایت، دی لایت، سیستم استارت استاپ، سیستم صوتی تصویری لمسی، لیمیتر سرعت، ترمز پارک برقی، اتوهلد و... ام جی ۶ نیوفیس را مسلح تر از قبل به مصاف رقبا فرستاده است، هرچند حذف شدن مواردی چون برف پاک کن شیشه عقب و جمع کن برقی آیینه های جانبی باعث تعجب است.
از نظر فنی، در پیشرانه ام جی 6 نیوفیس تغییرانی اعمال نشد و همچنان شاهد استفاده از همان پیشرانه ۱۸۰۰ سیسی توربوی آشنای ام جی- روور در ام جی ۶ نیو هستیم، اما گیربکس اتوماتیک آیسین ۵ سرعته جای خود را به یک نمونه دوکلاجه ۶ دنده اتوماتیک داده است. همانند دیگر خودروهای مجهز به توربو شارژ، MG6 نیو نیز نسبت به کیفیت و عدد اکتان سوخت مصرفی، و همچنین انجام به موقع و اصولی سرویس های دوره ای حساس است اما به طور کلی مهندسان ام جی با تنظیم مجدد برنامه موتور ام جی ۶ فیس لیفت، موفق شده اند اندکی از حساسیت این خودرو به کیفیت سوخت را کاهش دهند.
از نقات قوت ام جی 6 نیوفیس می توان به کابین جادار، سواری قابل قبول و پایداری و شتاب گیری خوب اشاره کرد، همچنین قیمت برخی لوازم مصرفی این خودروها نیز در مقایسه با خودروهای هم کلاس مناسب تر است، در مقابل اما می توان خدمات پس از فروش محدود نمایندگی و بازار دست دوم ضعیف را از مهمترین نقاط ضعف MG6 نیو دانست.
سلام وقت بخیر،تفاوت mg6 مدل ۲۰۱۴ و 2015 new faceچی هستش؟
الان 1 ساله این ماشینو دارم.قبلش یه مدت اپتیما 2015 داشتم و قبلش سوناتا yf ...ولی این کجا اونا کجا.تو شتاب و هندلینگ و امکانات تا 700 میلیون رو دست این چیزی نیست.
من الان دوساله که نیوفیس 2015 روخریدم و80000تا هم رفتم و واقعا بدون تعصب که واقعا نمیفهمم چرا بعضی از دوستان دارند برای من ماشین پر قدرت و جذابیه. البته در مقایسه خودرو های گرون قیمت مسلما کم میاره اما شتاب و لذت رانندگیش باتوجه به قیمت واقعا مناسبش عالیه. خدماتش هم عالیه. ممنون از مدیریت ام جی