ام جی جی اس (MG GS) اولین کراس اور تاریخ 100 ساله ام جی است که نخستین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. ام جی تمام تلاش خود را به کار برد تا نخستین کراس اور خود را کاملا مسلح به جنگ رقبا بفرستد، بنا بر این در طراحی پلتفرم و انتخاب قوای فنی جی اس کاملا سخاوتمندانه رفتار کرد. به رغم خریداری سهام ام جی توسط سایک موتور چین،دفتر طراحی و مهندسی MG در بیرمنگام همچنان فعال است و مراحل تحقیق و توسعه تولید جی اس نیز در این دفتر طی شده است.
فلسفه امجی از ابتدا ساخت خودروهایی بود که علاوه بر داشتن قابلیتهای فنی و حرکتی بالا، دارای قیمتی رقابتی نیز باشند. در واقع خودروهای امجی ترکیبی از قابلیتهای اسپرت و خانوادگی را به طور توأمان ارائه میکردند، مهندسین ام جی موفق شدند پس از خریداری سهام شرکت توسط سایک نیز این خصلت را در محصولات خود حفظ کنند، این مورد در ام جی GS هم همانند ام جی ۶ و بقیه ام جی های جدید، کاملا توجه راننده را به خود جلب میکند. ام جی GS همزمان توانایی جلب رضایت پدر و مادر، و فرزندان جوان خانواده را دارد، اما افرادی را که کیفیت ادوات داشبورد برایشان در اولویت است ناامید می کند.
مدیاموتور در سال ۲۰۱۵ و همزمان با معرفی جهانی MG GS اقدام به عرضه این کراس اور نوظهور ام جی در بازار ایران کرد، اما قیمت غیر رقابتی تعیین شده برای این خودرو و تبلیغات غیر موثر وارد کننده، در کنار خدمات پس از فروش بحث برانگیر شرکت در آن زمان، تا حدودی قوای فنی و ویژگی های جالب توجه ام جی جی اس را تحت شعاع قرار دادند تا این خودرو در ابتدای عرضه نتواند انتظارات را براورده کند، اما با گذشت زمان جی اس موفق شد کم کم توانایی های خود را به مخاطبین ثابت کند.
سایک موتور برای توسعه قوای فنی جی اس همکاری زیادی با شورلت داشت، این همکاری به قدری تنگاتنگ بود که در نهایت، پیشرانه GS را تولید مشترک سایک و GM بدانیم، این پیشرانه علاوه بر ام جی جی اس بر روی چند مدل از خودروهای opel، مانند اپل اینسیگنیا نیز به کار برده شد. ام جی جی اس، کراس اوور دورگه بازار ایران به پیشرانه ۲ لیتری توربو شارژ در کنار سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل مجهز شد تا از زمان انتشار کاتالوگ، برای رقبای هم رده خط و نشان بکشد، پیشرانه ام جی جی اس ۲۱۷ اسب بخار قدرت و گشتاوری ۳۵۰ نیوتن متری تولید می کند، این قدرت توسط جعبه دنده دوکلاجه ۶ سرعته به هر ۴ چرخ خودرو ارسال میشود، جی اس با این مشخصات از تمام رقبای خود در بازار ایران سریع تر بوده و عملکرد بهتری دارد.
از مهم ترین امکانات رفاهی و ایمنی ام جی GS می توان به ۶ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری (ESP) و سیستم کنترل ترمزها بر سر پیچ (CBC)، سیستم ضد قفل ترمز (ABS)، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی الکتریکی ترمز (EBA)، ترمز دستی الکتریکی (EPB)، سیستم کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)، اتوهلد، سیستم کمکی حرکت در مسیر لغزنده، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، پدال تعویض دنده از پشت فرمان، سیستم Start/Stop، سنسور نور و باران، چراغ های زنون به همراه چراغ شور، سانروف برقی، استارت بدون کلید، صندلی برقی راننده و امکان تنظیم زاویه ردیف عقب صندلی ها، سیستم صوتی آرکامیس به همراه ۶ بلند گو و مانیتور لمسی ۶ اینچی اشاره کرد.
از نقات قوت ام جی جی اس می توان به کابین جادار، سواری قابل قبول، شتاب فوق العاده و تنظیم مناسب شاسی اشاره کرد، همچنین سیستم دو دیفرانسیل این خودرو در این رنج قیمتی کارایی مناسبی از خود نشان می دهد، در مقابل اما می توان خدمات پس از فروش محدود، کمبود برخی لوازم یدکی در بازار، بازار دست دوم ضعیف و البته کیفیت پایین تر از انتظار روکش داشبورد را از مهمترین نقاط ضعف MG GS برشمرد.
همانند دیگر خودروهای مجهز به توربو شارژ، MG GS نیز حساسیت زیادی به کیفیت و عدد اکتان سوخت دارد و استفاده از بنزین سوپر برای این خودرو مخصوصا در فصول گرم سال توصیه میگردد.
شما می توانید مقایسه و بررسی اسپرتیج، توسان، میتسوبیشی ASX و ام جی GS را در car.ir تماشا کنید.
من خودم بی ام و 730li دارم بنده خدا
من قبلن جی اس داشتم فروختم الان ix35 مدل 2014 دارم کاری با تحریم و شرکت مدیا موتور و اینکه ام جی چین یا انگلیسی هست ندارم فقط تجربه خودمو میگم جی اس فوق العاده بود و در سربالایی و جاهای خاکی و سر پیچ عالی بود چون خودم تجربشو دارم چون محل زندگیمم اطراف تهرانه کاملا قدرت جی اس را تجربه کردم و الان فکر میکنم با این هیوندا سوار ماشین سواریم نه کمک دار.
پول ماشین رو ندارم اما اگر ماشین بدی بود تو بازار انگلیس و امارات و تایلند و استرالیا اینقدر پر فروش نبود . چون کشورهایی مثل انگلیس و استرالیا شرایط سختی برای زدن مهر تایید روی ورود خودرو به جاده هاشون دارند