کوییک R پلاس اتوماتیک جدیدترین عضو خانواده کوییک سایپا است که برای اولین بار فروش آن در شهریورماه 1401 آغاز شد. این خودرو از نظر ظاهری تفاوتی با کوییک R دندهای ندارد و تنها در برخی قسمت های فنی و امکانات رفاهی فرق هایی با دیگر برادرانش دارد. این خودرو در کلاس هاچ بک کراس ها قرار دارد که بر روی پلتفرم نام آشنای X200 طراحی شده است.
مزایا و معایب
+ هزینه نگهداری پایین
+ آپشن های بیشتر نسبت به سایر مدل ها
+ فراوانی قطعات و خدمات پس از فروش مناسب
- پلتفرم قدیمی
- ایمنی پایین
- نفوذ صدای موتور به کابین
- کیفیت ساخت پایین
مشخصات فنی کوییک R پلاس اتوماتیک
در بخش مشخصات فنی کوییک +R اتومات با پیشرانهای مشابه دیگر اعضای خانواده کوییک و تنها با برخی تفاوت های جزئی روانه بازار شده است. پیشرانه این خودرو با کد M15 شناخته می شود که یک پیشرانه 4 سیلندر 8 سوپاپ 1.5 لیتری است. این پیشرانه توانایی تولید 87 اسب بخار قدرت و 130 نیوتن متر گشتاور را دارد. دریچه گاز در این خودرو به صورت برقی کنترل می شود و همین تغییر سبب شده تا گشتاور این خودرو نسبت به تیپ های قبلی میزان بسیار کمی افزایش پیدا کند. البته از سوی دیگر این تغییرات باعث شده تا مصرف سوخت ترکیبی از 7.1 به 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر برسد. جعبه دنده این خودرو نیز از نوع اتوماتیک CVT است که نیروی تولید شده توسط پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل می کند.
مشخصات کلی
ابعاد، اندازه ها و ظرفیت ها
بررسی امکانات رفاهی
از نظر امکانات رفاهی و ایمنی، کوییک آر پلاس اتوماتیک سطح قابل قبولی نسبت به دیگر اعضای خانواده کوییک دارد. از امکانات این خودرو می توان به مواردی مانند فرمان کمکی برقی، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه ای عقب، ترمز ABS، EBD و BAS، رینگ آلومینیومی، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای، سنسور باد لاستیک، دوربین و سنسور پارک عقب، شیشه ها و آینه های عقب برقی، تهویه الکتریکی دستی، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، رهیاب ماهواره ای، چراغ روشنایی روز، دو کیسه هوای SRS و بلوتوث اشاره کرد.
امکانات رفاهی و آپشن ها
بررسی طراحی ظاهری
کوییک R پلاس اتوماتیک از نظر ظاهری و طراحی بیرونی همانطور که اشاره کردیم، کاملا مشابه با تیپ های دیگر کوییک R است. خودرویی دو رنگ که سقف و ستون ها و برخی از قطعات بدنه رنگی متفاوت با دیگر قسمت های خودرو دارد. اما طراحی کلی خودرو تغییری نداشته است.
بررسی طراحی داخلی و کابین
در داخل کابین خودرو تفاوت ها یکی یکی آشکار می شوند. در این قسمت می توان برخی امکانات رفاهی که به این خودرو اضافه شده مانند مانیتور و فرمان D کات به همراه کلیدهای کنترلی را مشاهده کرد. اما طراحی رودری ها و دیگر قسمت های داشبورد و اتاق مشابه با کوییک R دندهای بوده و تغییری نداشته است. همچنین متریال به کار رفته در داشبورد و اتاق این خودرو نیز متاسفانه مانند تیپ های دیگر کوییک کیفیت بالایی ندارند.
جمع بندی
همانطور که اشاره کردیم کوییک آر پلاس اتوماتیک خودرویی هاچ بک کراس بوده که در کنار ظاهر دو رنگی که دارد امکانات رفاهی قابل قبولی دارد که می تواند به موفق شدن آن در بازار کمک کند. همچنین کوییک اتوماتیک و اکنون کوییک آر + اتوماتیک را می توان ارزان ترین خودروهای تولید داخل نامید. از رقبای این خودرو تنها می توان به کوییک اتوماتیک پلاس و در رده قیمتی بالاتر پژو 207 اتوماتیک اشاره کرد. با توجه به رده قیمتی که کوییک R اتوماتیک پلاس در بازار خواهد داشت به احتمال زیاد خودروی موفقی خواهد بود. طبق انتشار اولین جدول فروش این خودرو توسط سایپا به احتمال زیاد قیمت کارخانه آن حدود 285 میلیون تومان خواهد بود که اولین سری تحویل این خودرو مربوط به پاییز 1401 می شود.
سلام. الان خودرو اوتومات کوییک موجود هست؟
سلام ببخشید من از سایپا كوييك GXR-L با رينگ آلومينيومي و ترمز ESC 1,873,000,000ترمز سفارش دادم، خواستم ببینم دنده اش اتوماتیک هست یا معمولیه؟
چطور میشه اقساطی خرید کرد