پس از کسب موفقیت کوییک با 3 تیپ کوییک دندهای، کوییک R و کوییک پلاس اتوماتیک؛ سایپا تصمیم گرفت روی این خودروی هاچ بک کراس خود یک فیس لیفت جزئی اجرا کند. نتیجه این اقدام سایپا با عنوان های کوییک S و کوییک G معرفی شدند. نسخه پایه کوییک های جدید تیپ S و نسخه فول آن کوییک G نام دارد.
در بخش ظاهری، تنها تغییر کوییک جی نسبت به تیپ های قبل از فیس لیفت نمای جلویی خودرو بوده است. گوشه داخلی چراغ های جلو توسط یک نوار مشکی رنگ به مجموعه چراغ های مه شکن و چراغ های روز خودرو متصل شده که نکته ای مثبت برای این خودرو نسبت به تیپ های قدیمی کوییک محسوب می شود.
این نوع طراحی طبق گفته مهندسان سایپا الگو برداری شده از چهره یوز ایرانی است. همچنین دیگر تفاوت این خودرو مربوط به فرم و طراحی جلوپنجره و سپر خودرو است که باعث شده تا این کوییک جدید چهرهای تهاجمی تر داشته باشد.
همچنین در تیپ G نسبت به تیپ S از رینگ های آلومینیومی و شیشه های دودی استفاده شده است. متاسفانه همانطور که اشاره کردیم دیگر نماهای این خودرو تغییری نداشتهاند.
تفاوت بعدی این تیپ با تیپ S و تیپ های قدیمی کوییک به داخل کابین مربوط می شود. هنگام ورود به کابین این خودرو با یک داشبورد کاملا جدید و نسبتا بروز مواجه می شویم.
پنل میانی داشبورد نسبت به تمامی تیپ های کوییک تغییر کرده و در بالاترین قسمت آن یک نمایشگر لمسی نسبتا بزرگ تعبیه شده است. زیر نمایشگر خروجی های هوای تهویه مطبوع خودرو قرار گرفته که ظاهری دایرهای شکل دارند.
پس از آن بخش تنظیمات تهویه مطبوع دیجیتالی خودرو قرار گرفته است. انتهای پنل میانی نیز چند کلید و یک خروجی فندکی و usb تعبیه شده است.
غربیلک فرمان مانند کوییک S طراحی D کات و اسپرتی دارد که برخلاف تیپ S دکمه های کنترلی کروز کنترل و سیستم مولتی مدیا نیز بر روی فرمان قرار گرفتهاند. پشت آمپر خودرو نیز شبیه به تیپ S کوییک شده و طراحی بروزی دارد.
امکانات رفاهی کوییک G
کوییک G نسبت به کوییک S سطح امکانات رفاهی بالاتری دارد. این خودرو به امکاناتی نظیر:
- سنسور دنده عقب
- تهویه دیجیتال
- نشانگر تعویض دنده
- چراغ روشنایی در روز
- چراغ مشایعت
- مهشکنهای جلو و عقب
- دماسنج
- کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
- ترمزهای مجهز به ABS و EBD
- هشدار صوتی بستن کمربند ایمنی
- شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب
- آینههای برقی
- کامپیوتر سفری
- سیستم ضد سرقت
- سیستم مولتیمدیا با نمایشگر 7 اینچی
- رهیاب ماهوارهای
- دوربین دنده عقب
- کلیدهای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان
- روکشهای چرم، نمایش فشار باد تایرها
- سنسور نور
- شیشههای دودی و رینگهای آلومینیومی
در بخش فنی کوییک G از پیشرانه و جعبه دنده رایج سایپا یعنی پیشرانه M15 با توان 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور به همراه جعبه دنده 5 سرعته دستی بهره می برد و تنها تفاوتش با تیپ های قدیمی کوییک بهره مندی از دریچه گاز برقی است که در کوییک S و کوییک پلاس اتوماتیک نیز شاهد آن بودیم.
قیمت کوییک G
کوییک جی تا اواخر خرداد ماه 1401 هنوز تعیین قیمت نشده و قیمت آن مشخص نیست. اما می توانید با مراجعه به صفحه قیمت کوییک از قیمت روز تمامی تیپ های کوییک با خبر شوید.
تمام امکانات ذکر شده در مدلهای مختلف کوئیک رو میشه با قیمت مناسب و حتی شرایط بهتر در کوئیک معمولی نیز نصب کرد، پس بهتره معمولی بخری و خودت اسپرتش کنی؟
این کوییک نسبت به کوییکهای دیکه فرق داره فرقش اینکه بال داره پرواز میکنه به خاطر اون بهش قیمت نمیدن
سلام. معلوم هست کی میاد بازار ؟؟؟ و تفاوت قیمتش با کوییک اس ؟؟؟