چندی پیش مدیرعامل جدید گروه بهمن موتور اعلام کرد که بزودی یکی از جدیدترین محصولات این شرکت از خانواده فیدلیتی با نام "فیدلیتی پرستیژ" به بازار ایران عرضه خواهد شد؛ مدیران بهمن موتور در نمایشگاه خودرو اصفهان که در پاییز سال 1401 برگزار شد، زمان معرفی فیدلیتی پرستیژ را اوایل سال 1402 اعلام کردند.
این خودرو در اصل همان جتور X70 پلاس (Jetour X70 Plus) نام دارد که نسخه فیس لیفت جتور X70 است و در ایران با نام فیدلیتی پرایم شناخته شده که با استقبال خوبی نیز روبرو شد. برند جتور یکی از زیر مجموعه های کمپانی چینی چری است و وظیفه تولید محصولاتی با هویت جدید و مستقل را دارد که سطح بالاتری از کیفیت، راحتی و امکانات را به مشتریان عرضه کند. کمپانی چری یکی از معروف ترین و محبوب ترین کمپانی های چینی است که در این چند سال اخیر محصولاتش توسط مدیران خودرو به بازار ایران عرضه شده و توانسته است سطح فروش خوبی را نیز در بازار ایران از آن خود کند.
فیدلیتی پرایم یا همان جتور X70 اولین محصول برند جتور است که توسط گروه بهمن به بازار ایران آمد و توانست به خاطر قیمت رقابتی، امکانات رفاهی و ایمنی خوب و ظاهری زیبا فروش بسیار خوبی را در مدتی نه چندان طولانی تجربه کند. این خودرو در دو تیپ 5 و 7 نفره در بازار ایران عرضه شده است. حال گروه بهمن تصمیم به عرضه نسخه فیس لیفت این خودرو گرفته که با امکانات رفاهی بیشتر و لوکستر، ظاهری بروزتر و ابعاد بزرگتر رقیبی جدی برای سایر خودروهای خصوصا چینی این کلاس در بازار ایران است.
در نهایت فیدلتی پرستیژ در تاریخ 23 خرداد 1402 در نمایشگاه خودرو شیراز به طور رسمی توسط بهمن موتور رونمایی شد.
طراحی ظاهری فیدلتی پرستیژ
در نمای جلوی این جنتلمن چینی طراحی جدیدی را شاهد هستیم که بروزتر، خشنتر و زیباتر از نسخه قدیمی است. چراغهای جلو طراحی جسورانه و خشنی دارند و مانند فیدلیتی پرایم توسط یک نوار کرومی به همدیگر وصل شدهاند. جلوپنجره این خودرو نیز به صورت 8 ضلعی در آمده و کمی نیز بزرگتر شده است. همچنین طراحی داخلی آن هم بر خلاف نسخه قبلی با خطوط طرحدار افقی با رنگ کروم تزئین شده است. وجود خطوط حجیم متعدد روی کاپوت و زیر چراغهای جلو باعث شده تا این خودروی کراس اوور عضلانیتر شود.
چراغهای LED مهشکن این کراس اوور نیز برخلاف نسل قبلی که به صورت مربعی روی سپر قرار گرفته بودند، به صورت عمودی تبدیل شده که با یک خط کروم در کنارشان نظم خاصی را به نمای جلوی خودرو دادهاند. ورودی هوای دوم نیز به همراه یک دیفیوزر کرومی در پایینترین قسمت سپر خودرو تعبیه شدهاند.
نمای جانبی فیدلیتی پرستیژ هیچ تفاوت خاصی با نسخه قبلی ندارد. خطوط طراحی متعدد به همراه قسمت کرومی پایین دربها نیز مانند نسخه قدیمی است و تنها قسمتهایی که در این خودرو تغییر کرده فرم آینههای جانبی و طراحی رینگ ها است. بهمن موتور در کراس اور جدید خود از رینگ های 20 اینچی با طرحی جدید استفاده کرده که تناسب خوبی با ابعاد خودرو دارند.
در نمای عقب فیدلیتی پرستیژ نیز چراغ های یک تکه با گرافیک نسبتا خاصی خودنمایی می کنند. بر خلاف فیدلیتی پرایم، محل قرار گیری پلاک به روی درب صندوق منتقل شده تا طراحی عقب از حالت بی روح و یک نواخت خارج شود. در قسمت پایین سپر نیز 4 عدد خروجی اگزوز واقعی به چشم می خورند.
کابین و فضای داخلی فیدلیتی پرستیژ
برخلاف اکثر خودرو های موجود در بازار، کابین فیدلیتی پرستیژ از تریم رنگی سفید و شتری استفاده می کند. بهمن موتور در تک تک اجزای داخل کابین کراس اور جدید خود از چررم دوزی استفاده کرده تا احساس لوکس بودن را به خوبی به مشتریان خود منتقل کند. در نمای روبروی راننده یک فرمان 3 شاخه قرار گرفته و پشت سر آن یه صفحه نمایش دوال اسکرین بزرگ، وظیفه صفحه کیلومتر و سیستم اطلاعات سرگرمی را انجام می دهد. دریچه های کولر وسط 3 گانه بوده و پایین تر از آن ها پنل لمسی سیستم تهویه مطبوع دیده می شود. کمی عقب تر نیز دسته دنده الکترونیکی و کلید های مربوط به درایو مود و برخی امکانات خودرو قرار گرفته اند.
در ردیف عقب نیز یک سیستم تهویه مطبوع به صورت جداگانه برای سرنشینان در نظر گرفته شده که آن هم از پنل لمسی بهره می برد. همچنین، به مانند فیدلیتی پرایم، فیدلیتی پرستیژ نیز در دو نسخه 5 و 7 نفره وارد بازار خواهد شد.
مشخصات فنی فیدلیتی پرستیژ
فیدلیتی پرستیژ مجهز به یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi ساخت کمپانی AVL کشور اتریش است. این موتور توانایی تولید حداکثر 197 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 290 نیوتن متر گشتاور از 2000 تا 4000 دور در دقیقه را دارد. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 7 دنده دو کلاچه تر (Wet DCT) به چرخ های جلو منتقل شده تا فیدلتی پرستیژ را در حدود 9 ثانیه از سرعت 0 به 100 بر ساعت برسانند. همچنین قابل ذکر است که مجموعه موتور و گیربکس این خودرو به طور کامل با فونیکس تیگو 8 پرو یکسان هستند.
فیدلیتی پرستیژ در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در دو محور از نوع دیسکی بوده و به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BA مجهزند.
کراس اور جدید بهمن موتور 1560 کیلوگرم وزن داشته و رعایت استاندارد آلایندگی یورو 6، در هر 100 کیلومتر پیشمایش سیکل ترکیبی به طور میانگین 8.1 لیتر بنزین مصرف می کند.
ایمنی فیدلیتی پرستیژ
فیدلیتی پرستیژ به 6 ایربگ مجهز است (سرنشینان جلو، جانبی های جلو و پرده ای). همچنین با توجه به یکسان بودن پلتفرم و اتاق این خودرو با تیگو 8 پرو، می توان 5 ستاره ایمنی C-NCAP تیگو 8 پرو را نیز به حساب کراس اور جدید بهمن موتور ریخت تا خیال سرنشینان از بابت ایمنی فیدلیتی پرستیژ در حوادث رانندگی راحت باشد.
فیدلیتی پرستیژ به انبوهی از سیستم های کمک رانندگی نیز مجهز است؛ مواردی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC، کروز کنترل هوشمند ACC، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته AEBS، ترمز اضطراری دینامیک CDP، دستیار حررکت بین خطوط LCA، رادار نقطه کور BSD، سیستم هشدار تصادف از جلو FCW و هشدار تصادف از عقب RCTA، سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده و همچنین سیستم ضد واژگونی ARS می توانند تجربه یک رانندگی مدرن و ایمن را در اختیار راننده قرار دهند.
امکانات رفاهی فیدلتی پرستیژ
فیدلیتی پرستیژ از نظر امکانات رفاهی نیز خودرویی بسیار کامل است؛ این خودرو به مواردی نظیر شیشه بالابر های اتوماتیک، آینه های جانبی تاشونده برقی، سقف پانوراما، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک 3 منطقه ای، صندلی های جلو برقی با گرمکن و سردکن، مموری صندلی راننده، سنسور نور، سنسور باران، کروز کنترل، درایو مود، سنسور TPMS، چراغ ههای جلو فول LED با تنظیم برقی ارتفاع نور، صندوق برقی با قابلیت باز شدن با حرکت پا، سیستم صوتی لوسینی با 8 بلندگو، شارژر وایرلس گوشی موبایل، دوربین 360 درجه، سیستم میرور لینک، ترمز پارک برقی و اتوهلد مجهز است تا سختگیر ترین خریداران را هم به طور کامل راضی کند.
فیدلیتی پرستیژ در بازار؛ قیمت و رقبا
فیدلیتی پرستیژ با ورود به بازار ایران به طور مستقیم مشغول رقابت با فونیکس تیگو 7 پرو مکس خواهد شد. از آن جایی که این دو خودرو از نظر قوای فنی دقیقا یکسان بوده و آپشن هایی شبیه به همدیگر نیز دارند، انتخاب از میان این دو بستگی به سلیقه خریدار و همچنین شرایط فروش هر دو شرکت به همراه گستردگی خدمات پس از فروش دارد. بهمن موتور نخستین سری فیدلیتی پرستیژ را در آبان و آذر 1402 به فروش رساند و در دی ماه همان سال نیز با صدور دعوتنامه های تکمیل وجه، قیمت نهایی این خودرو 1 میلیارد و 546 میلیون و 400 هزار تومان اعلام شد.
فیدلیتی درمسیری که حتی کمی شیب داشته باشه وهمزمان ترافیک بشه سیستم انتقال قدرت دمایش بالا می رود و اخطار میدهد ودرصفحه نمایش می نویسد که در مکان امنی توقف کنید وکمی بعد اتومبیل فیدلیتیاز حرکت باز می ایستد
سلام به نظر من ماشین عالییه ظاهر جلو ماشین عالی شده جلو پنجره و فرم چراغ ها عوض شده در عقب هم طراحی اش خوبه در داخل شاهکار تریم دو رنگ سفید و کرم عالی شده خیلی بهتر از نسخه قبلی اش شده به یک حس جالب بودن میده و من از خودرو هایی که داخل انها روشن هستن خوشم می یاد و همه ی چیز هاش هم عاله از جمله موتور
سلام به نظر من ماشین عالییه ظاهر جلو ماشین عالی شده جلو پنجره و فرم چراغ ها عوض شده در عقب هم طراحی اش خوبه در داخل شاهکار تریم دو رنگ سفید و کرم عالی شده خیلی بهتر از نسخه قبلی اش شده به یک حس جالب بودن میده و من از خودرو هایی که داخل انها روشن هستن خوشم می یاد و همه ی چیز هاش هم عاله از جمله موتور