1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. بیسو
  4. T5
  5. توربو اتوماتیک (2018-2022)

بیسو T52018-2021

Bisu T5 1.5T 2018-2022

تیپ ها
  • توقف عرضه
  • توقف عرضه
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
کراس اور
1498 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
اتوماتیک تیپ ترونیک
بیشتر

معرفی خودروبیسو T52018-2021

بیسو T5 دومین خودروی شرکت چینی بیسو است و در سال 2017 به بازار معرفی و عرضه شد که سیف خودرو تصمیم به معرفی و عرضه آن به بازار ایران گرفت. بیسو T5 یکی از محصولات شرکت نوپای بیسو است. شرکت بیسو زیرمجموعه کمپانی بایک چین است که از سال 2015 فعالیت خود را آغاز کرده است.

سیف خودرو ابتدا عرضه محصولات کمپانی ژاپنی سوبارو را داشت اما نتوانست موفق عمل کند و به خاطر تحریم ها سوبارو از ایران رفت. سیف خودرو پس از سکوت زیادی تصمیم به عرضه محصولات بیسو گرفت. در ادامه به معرفی این خودروی 7 نفره چینی می‌پردازیم.

 

 

بیسو تب 5 قرمز.jpeg

 

  بررسی طراحی ظاهری بیسو T5

طراحی بیسو T5 کمی گنگ و ناموزون است و با نگاهی به ظاهر آن پی به زبان طراحی بیسو می‌بریم که در مدل T3 نیز شاهد همین خط طراحی هستیم.

هنگامی که به نمای روبروی بیسو T5 نگاه می‌اندازیم طراحی خشن و جدی را شاهد هستیم. چراغ‌های جلو طراحی کشیده‌ای دارند و با خطوط شکسته و زاویه دار زیادی طراحی شده‌اند. جلوپنجره بیسو T5 خیلی کشیده و بزرگ قرار دارد و از دو طرف تا بالای چراغ های جلو رفته است. از تلاش های بیسو T5 برای جلوه بهتر این است که جلوپنجره از دو طرف با خطوط کرومی تزئین شده است. لوگوی بیسو به همراه دوربین جلو که زیر آن تعبیه شده است وسط جلو پنجره این خودرو قرار گرفته‌اند.

سپر بیسو T5 بزرگ و یک تکه است که تا زیر چراغ‌های جلو کشیده شده و از دو بخش نیز تشکیل شده که یک بخش همرنگ بدنه و بخش دیگر مشکی رنگ است. قسمت مشکی رنگ سپر بیسو T5 میزبان یک ورودی هوای بزرگ دیگر در وسط، سنسور های جلو، دو مه شکن بزرگ در دو طرف و یک خط کرومی سرتاسری است. روی سپر خودرو خطوط طراحی متعددی وجود دارد که دو خط آن در دو طرف کاپوت خیلی عمیق و حجیم طراحی شده که طراحی بیسو T5 را عضلانی‌تر کرده‌اند.

 

بیسو t5 قرمز.jpg

 

به نمای جانبی بیسو T5 که می‌رسیم طراحی کشیده و مکعبی خودرو کاملا واضح است. طول خودرو بخاطر حضور ردیف سوم کشیده‌تر از حد معمول است و باعث شده تا این خودرو بیشتر شبیه به ون‌ها شود. خط شانه بیسو T5 از انتهای چراغ عقب شروع شده و با گذشتن از دستگیره درب‌ها تا ابتدای گلگیر جلو کشیده شده است. خط رکاب بیسو T5 نیز کمی عمیق طراحی شده و ظاهر جانبی خودرو را عضلانی‌تر کرده است. شیشه درب‌های جانبی خودرو اندازه بزرگی دارند. فریم دور درب‌های بیسو T5 نیز به صورت دو رنگ قرار دارند. وجود حجم دهی‌های بالای تمام گلگیرهای خودرو باعث شده تا بیسو T5 عضلانی‌تر به نظر برسد. رینگ‌ها طراحی خوبی دارند اما به نظر می‌رسد زیادی برای این اتاق کوچک هستند و همین یک نکته منفی برای بیسو T5 است.

 

عکس سمت راننده بیسو تی 5.jpg

 

نمای عقب بیسو T5 ساده‌ترین بخش ظاهری این خودرو است. چراغ‌های عقب به صورت دو تکه و کشیده طراحی شده‌اند. درب صندوق بیسو T5 یک تکه و بزرگ است که در بالاترین قسمت خود میزبان یک باله کشیده و دورنگ است که چراغ سوم ترمز نیز میان آن قرار گرفته است. عبارت BISU AUTO میان چراغ‌های عقب نیز حک شده است. یکی از نکات منفی بیسو تی 5 دستگیره درب صندوق آن است که خیلی بزرگ وسط درب واقع شده که اثر منفی روی نمای عقب خودرو داشته است.

سپر خودرو نیز به صورت دو تکه و بزرگ طراحی شده که چراغ‌های مه‌شکن در دو طرف آن تعبیه شده است. یک دیفیوزر ساده کرومی نیز در پایین ترین بخش سپر قرار گرفته مه میزبان یک جفت اگزوز در سمت چپ خودرو است.  

 

نمای عقب بیسو تی 5.jpg

 

  بررسی مشخصات فنی بیسو T5

بیسو T5 طبق معمول سایر خودروهای چینی به یک موتور 1/5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که این موتور توانایی تولید 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. دو جعبه دنده متفاوت برای بیسو T5 در بازار چین در نظر گرفته شد که سیف خودرو تصمیم گرفت نسخه اتوماتیک را به ایران بیاورد. بیسو T5 بازار ایران به یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک مجهز شده که وظیفه آن انتقال قدرت موتور به چرخ‌های جلو است. طبق اعلام کمپانی بیسو شتاب 0 تا 100 بیسو T5 حدود 14/5 ثانیه و مصرف ترکیبی آن حدود 8/7 لیتر در 100 کیلومتر است. بیسو T5 تنها به صورت تک دیفرانسیل عرضه شده و امکان سفارش به صورت دو دیفرانسیل وجود ندارد.

 

عکس جلو بیسو تی 5.jpg

 

  بررسی کابین و فضای داخلی بیسو T5

زمانی که وارد کابین بیسو T5 شوید با طراحی بروز و زیبایی روبرو خواهید شد. یک نمایشگر بزرگ 9 اینچی در بالاترین قسمت داشبورد قرار گرفته است و زید آن نیز دو خروجی تهویه مطبوع به همراه کلید فلاشر تعبیه شده است. نیمه پایینی داشبورد نیز ابتدا بخش کنترل سیستم صوتی خودرو قرار گرفته و زیر آن نیز قسمت تنظیمات سیستم تهویه مطبوع که از حالت اتوماتیک نیز پشتیبانی می‌کند. یکی از نکات مثبت کابین بیسو T5 استفاده از ادوات کرومی در داشبورد است که نمای کلی داشبورد را بروزتر کرده است. فرمان بیسو T5 ظاهر D کات دارد و به صورت 4 شاخه با تزئینات کرومی طراحی شده که میزبان کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل است.

به لطف فاصله محوری خوب، بیسو T5 خودروی جاداری است. فضای سر و پا برای سرنشینان ردیف اول و دوم خودرو کاملا مناسب است. ردیف سوم بیسو T5 نیز در مقایسه با دیگر رقبای بازار جادارتر و دلبازتر است. البته که در صورت استفاده از ردیف سوم باید قید صندوق عقب را بزنید.

 

عکس داخل کابین بیسو t5.jpg

 

 

صندلی ردیف عقب بیسو تی 5

 

  امکانات رفاهی و ایمنی بیسو T5

بیسو T5 از نظر امکانات رفاهی در رتبه خوبی قرار می‌گیرد. این خودرو امکاناتی نظیر:

کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دی لایت، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، فرمان برقی دو حالته با روکش چرم و دکمه‌های کنترل از نوع حساس به سرعت، سیستم صوتی با هفت اسپیکر، نمایشگر لمسی دوربین‌های عقب و جانبی و ۳۶۰ درجه، بلوتوث، USB، نمایشگر ۴ اینچی صفحه کیلومتر، دوربین جلو، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه اتوماتیک با دریچه تهویه عقب، صندلی راننده با تنظیمات ۶ حالته برقی، صندلی سرنشین جلو ۴ حالته برقی، صندلی‌های عقب تاشونده دوتکه، گرمکن صندلی جلو، روکش صندلی چرم، ایزوفیکس، صندوق برقی با جک، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سقف پانوراما و سانروف را داراست.

بیسو T5 از نظر ایمنی مورد تست و بررسی قرار نگرفته است اما با در نظر گرفتن امکانات ایمنی آن احتمال می‌رود که خودروی قابل قبولی  باشد. این خودرو به ۶ کیسه‌ی هوا، قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت، سنسور پارک روی سپر عقب و جلو، صندلی های عقب مجهز به ایزوفیکس (Isofix)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) همراه با ترمز اضطراری پیشرانه (BOS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، فناوری کنترل کشش (TCS)، سیستم حفظ تعادل (ESC) و نگه‌ دارنده خودرو در شیب مجهز شده است.

 

داخل کابین بیسو تی 5.jpg

 

فضای صندوق عقب بیسو تی 5.jpg

 

  بررسی بازار و قیمت بیسو T5

بیسو تی 5 هیچگاه به خط تولید سیف خودرو نرسید. با اینکه این خودرو در نمایشگاه‌های متعددی رونمایی و به معرض دید عموم قرار گرفت و همچنین قیمت حدودی 250 میلیون تومانی را در سال 1398 سیف خودرو برای این خودرو مشخص کرد اما بنا به دلایلی این شرکت از تولید و عرضه آن دست کشید.

 

عکس بیسو t 5 قرمز سمت شاگرد.jpeg

 

  نتیجه گیری

بیسو T5 خودروی خوش ساختی است که با وجود نکات ضعف و قوت اما هیچگاه پایش به بازار ایران نرسید. این خودرو می‌توانست رقیب خوبی برای خودروهایی نظیر بورگوارد BX7 ، هاوال H2 و زوتی دامای X7 باشد اما بخت با بیسو T5 یار نبود و هنوز نیامده به بازار ایران رفت.

 

عکس عقب بیسو تی 5 سفید.jpg

گالری بیسو T52018-2021

نظرات کاربران
  • علی سعیدی 28 دی 1398 ساعت 20:16

    من امروز رفتم نمایندگی با بیسو تی 5 خداحافظی کردم و به جای ان swm g01 f ثبت نام کردم گفتند خرداد 99 تحویل میدهیم.

  • علی سعیدی 14 دی 1398 ساعت 21:44

    از نمایندگی تماس گرفتند که بیسو تی 5 با خیلی تاخیر میاید اگر میخواهید بیایید جایگزین ببرید . من قبول نکردم . ایا اگه اجبار کنند جایی است که شکایت کنیم ؟

  • علی سعیدی 12 آبان 1398 ساعت 23:28

    چی میشد اگه مدیر سیف خودرو تی 5 رو با موتور 2000 سی سی میداد بیرون هم یه حالی به خریداران میداد هم رغیبان و حسودان رو کیش و مات میکرد .

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو بیسو T5 2018-2021
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده سیف خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه کراس اور
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1665 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 7
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 215/R17
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 215/60R17

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1498 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش مستقیم
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 215 نیوتن متر از 2000 تا 4000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 100 اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
  • تعداد دنده (جلو) 8
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز مجهز به سیستم ترمز ABS +EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو سیستم مستقل با فنر پیچشی Macpherson
  • تعلیق عقب میله پیچشی
  • نوع سیستم فرمان برقی

عملکرد اتومبیل

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) دارای 6 کیسه هوای ایمنی در 10 نقطه (جلو، جانبی و پرده ای)
  • سیستم های پایداری و کمک راننده مجهز به سیستم های ترمز کمکی BA , BOS ، ESC , TCS , HAS
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی / سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلید /
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری برقی
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم /سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک (A/C) / دریچه کولر برای سرنشیتان ردیف دوم و سوم
  • سیستم صوتی و تصویری پورت USB وAUX و سیستم GPS / بلندگوهای استریو 6 عدد
  • سیستمهای مولتی مدیا سیستم صوتی و تصویری لمسی ( ۹ اینچی ) / اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث
  • سیستم صندلیهای جلو روکش چرمی صندلی ها / تنظیم برقی صندلی راننده / گرمکن صندلی های جلو ( راننده – شاگرد ) / تنظیم دستی صندلی شاگرد (‌۴ جهت )
  • سیستم صندلیهای عقب روکش چرمی صندلی ها /
  • سیستم آیینه ها جمع شدن برقی آینه های جانبی / آینه های جانبی برقی (چراغ راهنمای LED) / گرمکن آینه های جانبی / آینه دید عقب (عملکرد اتوماتیک )
  • سیستم شیشه ها برف پاک کن شیشه جلو مجهز به سنسور باران / شیشه بالابر برقی هر 4 شیشه
  • سیستم های سقف سقف شیشه ای پاناروما
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای هالوژن ( با قابلیت تنظیم ارتفاع ) / چراغهای مه شکن جلو / چراغ روز – Day Light /
  • سیستم روشنایی عقب چراغهای مه شکن عقب /
  • سنسورهای پیش فعال سیستم کنترل فشار باد تایر ها (TPMS) / سنسور پارک جلو و عقب
  • سیستم های کمک رانندگی ترمز پارک الکترونیکی (EPB) / اتوهلد / کروز کنترل / دوربین دنده عقب / دوربین نمایش 360 درجه خودرو
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • علی سعیدی علی سعیدی (28 دی 1398 ساعت 20:16)

    من امروز رفتم نمایندگی با بیسو تی 5 خداحافظی کردم و به جای ان swm g01 f ثبت نام کردم گفتند خرداد 99 تحویل میدهیم.

  • علی سعیدی علی سعیدی (14 دی 1398 ساعت 21:44)

    از نمایندگی تماس گرفتند که بیسو تی 5 با خیلی تاخیر میاید اگر میخواهید بیایید جایگزین ببرید . من قبول نکردم . ایا اگه اجبار کنند جایی است که شکایت کنیم ؟

    سام گرشاسبی سام گرشاسبی (16 دی 1398 ساعت 19:11)

    به نظر من برای یک شرکت بزرگی مانند سیف خودرو خیلی زشت و سبکه که به قولش عمل نکنه صد در صد هر طوری شده برای کسانیکه ثبت نام کرده اند هر طوری شده ماشین را میاورنند هر چند اگر بر فرض محال نیاورند اهرم های قانونی هم وجود دارد . انشالله که میاورند . ناراحت نباشید .

  • علی سعیدی علی سعیدی (12 آبان 1398 ساعت 23:28)

    چی میشد اگه مدیر سیف خودرو تی 5 رو با موتور 2000 سی سی میداد بیرون هم یه حالی به خریداران میداد هم رغیبان و حسودان رو کیش و مات میکرد .

  • علی سعیدی علی سعیدی (24 شهریور 1398 ساعت 13:27)

    به نظر من سیف خودرو 2000 یا 3000 دستگاه بیسو تی 3 و تی 5 مونتاژ شده در کارخانه اصلی چین را بصورت کامل وارد کند و به مشتری های سری اول و دوم بدهد بعد سر فرصت خودش در ایران مونتاژ کند برای مشتریان سری های بعدی .انشالله به امید خدا.

  • علی سعیدی علی سعیدی (17 مرداد 1398 ساعت 22:05)

    رفتم اوراق ثبت نام بیسو تی 5 رو بگیرم دیدم یک بیسو تو نمایشگاه گذاشتن که رکاب متحرک رو نداره بر خلاف دفعه ی اول که برای ثبت نام رفته بودم . به نظر من اگه هر کدام از اپشن هایی رو که دفعه اول قبل ثبت رو ماشین بود موقع تحویل نباشه بی وجدانی در حد بی نهایته 0 اینکه بگن ما تو اوراق تحویلی نوشتیم شاید بعضی اپشن ها موقع تحویل رو ماشین نباشه یک توجیه بی مسولانه و یک دلیل غیر منطقی است چرا که در زمان ثبت نام اولا اینترنتی بود دوما اگه هم مستقیم به نمایشگاه مراجعه میکردیم ثبت نام انجام میدادنند و میگفتند اوراق را بعدا به شما تحویل میدیم در هر دو صورت ما موقع ثبت نام اوراق را نمیدیدیم .

  • علی سعیدی علی سعیدی (6 مرداد 1398 ساعت 23:35)

    با احترام برای صحبتهای شما باید عرض کنم تمام فرمایشات شما صحیح و متین است ولی حرف من این است موتور بیسو تی 7 هم توربو شارژه و هم 2000 سی سی است بنابر این قدرتش بیشتره هیکل بیسو 7 نصف بیسو 5 است من دوست ندارم من ظاهر و بزرگی تی 5 را دوست دارم و خیلی خوب میشد اگه موتوره تی 5 2000 سی سی یا حتی 3500 سی سی بود .

  • جواد جواد (5 مرداد 1398 ساعت 19:07)

    هم وطنان عزیز صحبت هایی در مورد ضعیف بودن موتور بیسو گفتن، البته تا جایی که من اطلاع دارم حجم موتور 1500 و توربو شارژه ، معمولا موتورهای توربو شارژ حجم موتور کمتری دارن که حسنش اینه که مصرف سوختو پایین میاره که این خودش یک مزیت محسوب میشه ولی با وجود توربو شارژ بودن قدرت موتور بییشتری نسبت به سایر موتورها با حجم مشابه به ما میده، شما میتونین از روی اسب بخار موتور های توربوشارژ قدرت موتور را مقایسه کنید. توربوشارژ باعث بهتر پر کردن سیلندر خواهد شد و راندمان موتور افزایش می یابد
    تامین هوای بیشتر در واقع مهیا ساختن اکسیژن بیشتر برای انجام احتراق بوده و این امر سبب
    احتراق بهتر سوخت در محفظه احتراق و در نهایت قدرت بیشتر موتور خواهد بود

  • علی علی (31 تیر 1398 ساعت 10:23)

    وقتی موتور پژو 504 را روی پیکان قرار دادنند و کلی کیفیت پیکان بالا رفت چه مشکلی پیش امد هیچ یا موتور پیکان را روی پژو اردی قرار دادنند که البته کیفیت پژو را پایین اوردنند ولی مشک خاصی پیش نیامد . من از خدا میخواهم سیف خودرو موتور 2000 سی سی بیسو تی 7 رو روی بیسو تی 5 بگذارد و تفاوت قیمتش رو بگیرد اونوقت تی 5 محشر میشد

  • علی علی (10 اردیبهشت 1398 ساعت 21:34)

    چقدر خوب میشد اگه سیف خودرو اعلام میکرد اونایی که تی 5 ثبت نام کرده اند اگه دوست دارند ما میتوانیم موتور تی7 که 2000 است را روی ماشینشون نصب کنیم ولی n تومن باید بیشتر بپردازنند. عالی میشد.

    محسن وحیدی محسن وحیدی (17 تیر 1398 ساعت 14:58)

    مگه موتور ماشین هندونه است که بدون توجه به سایر مسایل یک خودرو تعویض بشه؟

  • BenyaMin BenyaMin (7 اردیبهشت 1398 ساعت 12:42)

    ماشین خوشگل پراز اپشن و فوق العاده ای ولی واقعا درک نمیکنم چرا ماشین به این خوشگلی جذابی پر از اپشن چرا نباید موتور قوی داشته باشه والا موتور ۲۰۶ با اون کوچیک بودن ۱۶۰۰این ماشین با این همه جذابیت موتورش انقدر ضعیف باشه واقعا مسخرس.

  • افشین افشین (11 دی 1397 ساعت 01:58)

    از لحاظ فنی خوبه قیمتش کمی بالاست ولی نسبت به جک اس 7 و ام وی ام خوبه

خودروهای هم رده