ام وی ام X55 پرو یک خودروی کراس اوور کوچک است که نسخه فیس لیفت ام وی ام X55 شرکت مدیران خودرو محسوب می شود. تقریبا اواخر سال 1400 بود که مدیران خودرو پس از عرضه ام وی ام X55 معمولی با نام ام وی ام X55 اکسلنت اسپرت، اعلام کرد که بزودی نسخه پرو این خودرو را رونمایی و به بازار عرضه خواهد کرد. سال های اخیر و خصوصا سال 1400 برای مدیران خودرو سال پر محصولی محسوب شده و در حال به نظر می رسد که مدیران خودرو با معرفی یک محصول پرو جدید قصد دارد تا بازار پر رونق کراس اوورها در ایران را متنوع تر کند.
بررسی طراحی ظاهری
همانطور که اشاره شد MVM X55 PRO یک فیس لیفت از نسخه معمولی این خودرو است که در بازارهای جهانی تحت نام های مختلفی از جمله تیگو 4 معرفی و عرضه شده است.
نمای جلوی این کراس اوور جمع و جور چینی در نسخه پرو دستخوش تغییراتی شده است. در نگاه اول جلوپنجره کهکشانی این خودرو به چشم می خورد که بزرگترین تغییر در قسمت جلوی این خودروست. همچنین گرافیک چراغ های جلو نیز کمی تغییر کردهاند که باعث میشود نمای جلوی این خودرو خشن تر از قبل بنظر برسد. تغییر بعدی در نمای جلو سپر خودرو است که باز طراحی شده و قاب دی لایت ها با یک طرح جدید که به حرف G لاتین شبیه است با پوشش کرومی تزیین شدهاند. قاب دیفیوزر جلو نیز به رنگ نقرهای با یک خط قرمز رنگ طراحی شده تا ظاهر خودرو را جذاب تر جلوه دهد
در نمای کناری ام وی ام ایکس 55 پرو تغییری صورت نگرفته و تنها خط قرمز رنگی که در سپر جلو نیز شاهد آن بودیم در نمای جانبی نیز تا روی رکاب خودرو امتداد یافته است. شیشه ها همانند نسخه قبلی اندازه مناسبی دارند و فضای دید مناسبی را برای سرنشینان خودرو به ارمغان میآورند. یک خط از انتهای چراغ جلو شروع شده و با عبور از بالای دستگیره درب ها تا انتهای درب عقب کشیده و محو می شود. خط دیگری نیز از انتهای چراغ عقب به صورت خمیده تا روی دستگیره درب عقب ادامه پیدا کرده است.
رینگ ها به رنگ مشکی رنگ آمیزی شده و کمک میکنند خودرو اسپرت تر به نظر برسد؛ هرچند این تغییر تاثیرگذار نیز بوده است، با ماهیت و ذات خودرو همخوانی آنچنانی ندارد.
به نمای عقب خودرو که می رسیم کمترین تغییرات اعمال شده را شاهد هستیم. در این بخش از خودرو تنها کمی گرافیک چراغ های عقب دستخوش تغییر شده و در مقایسه با تیپ ساده خط کرومی وسط درب صندوق دیگر داخل چراغ ها نیامده و به قبل از آن ختم می شود. چراغ های عقب به صورت دو تکه و چند ضلعی طراحی شدهاند و گرافیک داخلی آنها نیز طراحی قابل قبول و تا حدودی اسپرت دارد. درب صندوق طراحی چند وجهی و بزرگی دارد که در قسمت پایین آن نیز محل نصب پلاک قرار گرفته است.
سپر عقب با خطوط شکسته طراحی شده و در قسمت بالای آن که همرنگ با بدنه است دو چراغ مه شکن در دو طرف آن قرار دارد. قسمت زیرین سپر نیز به صورت مشکی رنگ طراحی شده و یک قاب نقرهای رنگ متشکل از دو جای اگزوز بشدت مصنوعی از جنس پلاستیک روی آن قرار گرفته است.
مدیران خودرو ام وی ام X55 Pro را در دو تیپ IE و اسپرت به بازار ایران عرضه میکند، که تفاوت های این دو تیپ تنها در رنگ بندی بدنه است، در تیپ IE سقف و ستون ها همرنگ بدنه است و در تیپ اسپرت، سقف و ستون های خودرو مشکی رنگ شده اند.
مشخصات فنی ام وی ام X55 پرو
پیشرانهای که برای این کراس اوور در نظر گرفته شده مانند نسل قبلی یک پیشرانه 1/5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که توانایی تولید 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را دارد. اما جعبه دنده این خودرو برخلاف تیپ معمولی که ۶ سرعته دو کلاچه خشک بود به یک جعبه دنده CVT با قابلیت شبیه سازی 9 سرعته تغییر یافته است که مشابه خودروهایی نظیر آریزو 5 جدید و 6 و ایکس 22 پرو است.
این تغییر را نمی توان یک جهش برای این خودرو دانست چرا که استفاده از جعبه دنده ضریب متغیر حداقل با ظاهر اسپرت تر X55 پرو نسبت به تیپ قبلی منافات دارد.
لازم به ذکر است که قدرت تولید شده توسط جعبه دنده CVT آن به چرخ های جلو منتقل میشود.
بررسی کابین و فضای داخلی X55 پرو
بیشترین سطح بروزرسانی ها را در ایکس 55 پرو می توان در قسمت فضای داخلی و کابین جستجو کرد. ناموزون بودن ادوات داشبورد و سادگی کابین نسل قبلی حالا دیگر دیده نمی شود و زبان طراحی جدید چری در طراحی کابین که در محصولات اخیر آن نیز بکار گرفته میشود به وضوح قابل مشاهده است. یک مانیتور بزرگ در بالاترین قسمت داشبورد تعبیه شده و در زیر آن دریچههای سیستم تهویه مطبوع با ظاهری کشیده و متصل به هم و در امتداد آن کلید روشن و خاموش کردن موتور خودرو قرار گرفتهاست.
همچنین یک خط قرمز در قسمت میانی داشبورد قرار گرفته که هماهنگی جذابی را با خطوط قرمز بیرون خودرو به ارمغان آورده است. روی این خط نیز تعدادی کلید از جمله فلاشر قرار گرفتهاند. قسمت پایینی داشبورد نیز میزبان تنظیمات سیستم تهویه مطبوع به صورت لمسی است که طراحی آن بسیار شبیه به آریزو 6 و آریزو 5 جدید است. قسمت لیور دنده کاملا باز طراحی شده و در کنار آن یک فضای بزرگ برای شارژ بیسیم تلفن همراه تعبیه شده است. غربیلک فرمان این خودرو اما تغییری نداشته و کماکان به صورت سه شاخه با طراحی D کات است که ظاهر خوب و هماهنگی با سایر بخش های داشبرد دارد.
همانطور که انتظار می رود فضای داخلی ام وی ام X55 PRO از نظر ابعاد تغییری نکرده است. از این رو فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف خودرو مناسب است و همچنین متریال داخلی این کراس اوور جدید مدیران خودرو نیز در حد قابل قبولی ارزیابی می شود.
امکانات رفاهی و ایمنی ایکس 55 پرو
این خودرو از نظر امکانات رفاهی و ایمنی همانند نسخه قبلی در سطح بالایی قرار میگیرد. امکاناتی نظیر: ۴ کیسه هوا، سانروف، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، صندلی برقی راننده، جلو آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور، استارت دکمه ای، ساعت هوشمند، رینگ آلومینیومی، اتوهلد، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل پایداری، کیسه هوای پرده ای، نورپردازی کابین، کول باکس، تهویه اتوماتیک دو کاناله و دسته دنده الکتریکی در لیست تجهیزات این خودرو قرار دارد.
مدیران خودرو از اواسط آذر ماه سال 1401، مدل جدیدی از X55 Pro را به بازار عرضه کرد، این مدل جدید علاوه بر امکانات مدل قبلی به شارژر وایرلس وایربگ های جانبی نیز مجهز شده تا این خودرو از این تاریخ به بعد، با 6 کیسه هوا به بازار عرضه شود.
بررسی بازار و قیمت X55 پرو
فروش این کراس اوور جدید مدیران خودرو بعد از ماه رمضان آغاز شده و با قیمتی در حدود ۹۰۰ میلیون تومان به فروش خواهد رسید. این در حالی است که نسخه معمولی این خودرو در بازار قیمتی حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان را دارد. پیش بینی میشود با توجه به سابقه خوب مدیران خودرو در فروش اقساطی خودروهایش و استقبال از آنها، MVM X55 Pro نیز با استقبال خوبی مواجه شود. از رقبای این کراس اوور خوش رخ چینی میتوان به فونیکس تیگو ۷ پرو، فردا SX5 و دیگنیتی پرایم اشاره کرد که البته قیمت بازار دیگنیتی پرایم از این خودرو بیشتر است.
نتیجه گیری
خودروی جدید مدیران خودرو یعنی ام وی ام X55 پرو یک خودروی ظاهرا اسپرت با طراحی بروز و عامه پسند است که از نظر امکانات رفاهی در سطح کاملا قابل قبولی قرار میگیرد. این خودرو نسبت به نسخه قبل از جعبه دنده CVT جدید استفاده می کند اما سایر مشخصات فنی آن با نسخه قبلی مشابه است. امکانات رفاهی مناسب و طراحی قابل قبول در کنار مشخصات فنی مناسب ارزش خرید این خودرو را با قیمت حدودا 900 میلیون تومانی آن بالا می برد . انتظار می رود به علت سابقه خوب مدیران خودرو در خدمات پس از فروش و خصوصا برنامه های فروش اقساطی متنوع، این خودرو برخلاف X55 ساده با استقبال خوبی روبرو شود.
بروزرسانی (ایراد اکسل خودروی X55 پرو):
در اردیبهشت 1403، ویدیویی منتشر شد که یک خودروی ایکس55 پرو در حال حرکت در محور قم-کاشان دچار واژگونی میشود. علت این حادثه جدا شدن اکسل عقب خودرو کارشناسی شد. نتایج گزارشات پلیس، شرکت عرضه کننده و کمپانی چری خبر از ایراد قطعه نامبرده در قسمت اتصال بوش داد که طی فراخوانی در فروردین ماه به نمایندگیهای خدمات پس از فروش ارسال شده بود. در ادامه مالکین خودروی ایکس55 پرو برای بازدید و برطرف کردن ایراد احتمالی اکسل عقب این خودرو به نمایندگی های مجاز فراخوان شدند.
واقعا ماشین خوبیه بعد از چند ماه ، نکات مثبت زیادی میشه در این ماشین دید ، چنانچه قصد خرید این ماشین دارید شک نکنید عالیه
سلام.قیمت اقساطیش چند درمیاد