1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. میتسوبیشی
  4. اوتلندر
  5. بنزینی فیس لیفت (2013-2022)

میتسوبیشی اوتلندر بنزینی فیس لیفت 2013-2022

Mitsubishi Outlander Facelift 2013-2022

تیپ ها
  • توقف فروش
  • 2,650,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
بنزینی فیس لیفت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
شاسی بلند
2360 سی سی
بنزین سوز
4
انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
9.3 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرومیتسوبیشی اوتلندر بنزینی فیس لیفت 2013-2022

میتسوبیشی اوتلندر نسل سوم، خودروی کراس اور مید سایزی است که از سال 2013 تا سال 2020 توسط کمپانی میتسوبیشی ژاپن تولید شد. این خودرو در سال 2015 یک فیس لیفت ماژور را تجربه کرد که طبق گفته ها این فیس لیفت شامل تغییر در 1000 نقطه فنی و ظاهری بود که باعث تحول اوتلندر شد. اوتلندر فیس لیفت از سال 2016 توسط آرین موتور وارد بازار ایران شده و در سه تیپ آپشنی (تیپ 3 الی 5) به فروش رسیده است.

طراحی ظاهری میتسوبیشی اوتلندر فیس لیفت

در نگاه اول، ابعاد بزرگ و بدنه کشیده اوتلندر فیس لیفت توجه بیننده را به خود معطوف می کند. در نمای جلو اوتلندر طراحی خاص و متفاوت تری از دیگر رقبا دارد. چراغ های جلو باریک هستند و خط شانه مرتفع این خودرو که به صورت کاملا افقی از عقب تا جلو کشیده شده باعث ارتفاع گرفتن دماغه خودرو شده و ترکیب این موضوع با خطوط پهن افقی جلو پنجره و ورودی هوای بزرگ مشکی رنگ روی سپر باعث شده تا اوتلندر چهره ای با ابهت به خود بگیرد.

 

 

طراحی ظاهری میتسوبیشی اوتلندر.webp

 

نمای کناری اوتلندر فیس لیفت بسیار کشیده است، یک خط برجسته از منتهی الیه چراغ جلو تا نوک چراغ عقب رفته و در زیر درب ها نیز زه محافظ نصب شده است، خطوط کرومی روی زه ها هماهنگی کاملی با خطوط کرومی موجود در سپر جلو و عقب دارند و به زیبایی خودرو افزوده اند. رینگ های بزرگ 18 اینچی نیز به خوبی به تکمیل نمای جانبی خودرو کمک کرده اند.

 

میتسوبیشی اوتلندر قرمز.webp

 

نمای عقب اوتلندر فیس لیفت هماهنگ با دیگر اجزای بدنه طراحی شده؛ چراغ های LED عقب طراحی جذابی دارند و مانند چراغ های جلو با خطوط کرومی به هم متصل شده اند. شیشه عقب کاملا بزرگ است که نوید دید خوب راننده به عقب هنگام رانندگی را می دهد. یک دیفیوزر نیر زیر سپر عقب وجود قرار گرفته که چراغ های مه شکن و دنده عقب را در دو سمت خود جای داده ، اما خبری از جانمایی خروجی های اگزوز بر روی آن نیست.

 

میتسوبیشی اوتلندر قرمز سمت شاگرد.webp

 

کابین و فضای داخلی

کابین اوتلندر فیس لیفت مانند ظاهرش طراحی متفاوتی دارد؛ داشبورد این خودرو به طور کلی قرینه نیست و داشبورد از سمت راننده به سمت شاگرد شیب اندکی دارد. همچنین کنسول میانی داشبورد نیز به سمت راننده زاویه گرفته و گویی که تمام امکانات خودرو برای استفاده راننده طراحی شده اند و به سرنشین جلو توجه چندانی نشده. این مسئله زمانی که به دریچه های خروجی تهویه بر روی داشبورد خودرو دقت کنیم نیز به چشم می خورد. در کمال تعجب سطح مقطع دریچه های تهویه مطبوع سمت راننده دو برابر دریچه های سرنشین جلو است!

 

بگذریم، متریال استفاده شده در کابین خودرو از جمله چرم صندلی ها و فرمان و پلاستیک استفاده شده در داشبورد و رودری ها کیفیت بسیار مطلوبی دارند و تا کارکرد های بالا نیز مستهلک نمی شوند. در کنسول میانی داشبورد مانیتور 6.4 اینچی مزین به لوگوی Rockford Fosgate خودنمایی می کند با استفاده از آن می توانیم از سیستم صوتی فوق العاده اوتلندر لذت ببریم. کمی پایین تر نیز پنل تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای اوتلندر فیس لیفت قرار گرفته است.

 

کلید مربوط به حالت های مختلف سیستم انتقال قدرت 4WD نیز در پشت دسته دنده قرار گرفته است. پشت فرمان سه شاخه اوتلندر دو شیفتر دنده بزرگ و ثابت وجود دارند که می توان در شرایط مختلف از آن ها برای تعویض دستی دنده ها استفاده کرد. ابعاد بزرگ بدنه اوتلندر در کابین آن هم نمایان است و فضای پا و شانه بسیار خوبی برای تمام سرنشینان خودرو در نظر گرفته شده؛ البته باید به این نکته که ردیف سوم صندلی ها چندان مناسب استفاده بزرگسالان نیست نیز اشاره کنیم.

 

فضای کابین میتسوبیشی اوتلندر.webp

 

مشخصات فنی

اوتلندر فیس لیفت از یک موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد. این موتور 170 اسب بخار توان در 6000 دور در دقیقه و 220 نیوتون متر گشتاور در 4200 دور در دقیقه تولید می کند. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس CVT که قابلیت شبیه سازی 6 دنده مجازی را دارد به هر چهار چرخ اوتلندر منتقل می شود. میتسوبیشی شتاب صفر تا صد اوتلندر فیس لیفت را 10.5 ثانیه اعلام کرده و حداکثر سرعت اعلامی آن نیز 190 کیلومتر در ساعت است.

اوتلندر فیس لیفت در قسمت جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در قسمت عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمز های دیسکی استفاده می کند. سیستم چهار چرخ متحرک این خودرو از نوع 4WD است و از طریق کلیدی در داخل اتاق می توان آن را در 3 حالت Auto - 2WD - 4WD Lock تنظیم کرد؛ در حالت Auto نیروی تولیدی بصورت خودکار و متغیر میان هر چهار چرخ این خودرو تقسیم می شود، در حالت 2WD نیرو فقط به چرخ های جلو منتقل شده و در حالت 4WD Lock توان موتور به صورت 50-50 میان دو محور تقسیم می شود. ترمز های اوتلندر فیس لیفت هم مجهز به ABS - EBD و BA هستند.

 

امکانات ایمنی و رفاهی میتسوبیشی اوتلندر فیس لیفت

اوتلندر فیس لیفت به 7 کیسه هوا مجهز است. این کیسه های هوا برای راننده، زانوی راننده، سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو و پرده ای سرنشینان جلو و عقب نصب شده اند. این خودرو همچنین بالاترین نمره در تست تصادف را از موسسه آمریکایی IIHS دریافت کرده و ایمنی مناسبی در تصادفات رانندگی دارد. سیستم های کمک رانندگی مانند سیستم کنترل پایداری (ASC)، سیستم کنترل کشش (TCL) و ترمز کمکی در هنگام حرکت در سربالایی (HSA) نیز به ایمنی بیشتر در هنگام رانندگی کمک می کنند.

اوتلندر فیس لیفت در 3 تیپ از امکانات رفاهی به بازار عرضه شده؛ در فول ترین نسخه یعنی تیپ 5، این خودرو امکاناتی مانند سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، کروز کنترل، صندلی برقی 8 حالته راننده، گرمکن 2 حالته صندلی های جلو، سانروف 3 حالته، آینه های جانبی تاشونده برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، سیستم صوتی 710 واتی راکفورد فازگیت با 9 بلندگو (4 ووفر، 4 توییتر و یک ساب ووفر)، درب برقی صندوق عقب، چراغ های جلو زنون، سنسور نور، سنسور باران، ترمز پارک برقی و دوربین 360 درجه را در اختیار راننده قرار می دهد.

 

دنده میتسوبیشی اوتلندر.webp

 

اوتلندر فیس لیفت در بازار

اوتلندر فیس لیفت در بخش بسیار شلوغ و متنوعی از بازار خودروی ایران قرار دارد؛ این خودرو رقیبان قدرتمند و کهنه کاری مانند هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، نیسان ایکس تریل، رنو کولئوس و تویوتا راو 4 را رو در روی خود می بیند. ظاهر جذاب آن در مقایسه با رقبا کمبودی نداشته و مشخصات فنی اوتلندر فیس لیفت نیز مشابه تمام خودروی های این سگمنت در ایران است که همگی از موتور های 2.4 لیتری 4 سیلندر استفاده می کنند و از گیربکس های 6 دنده اتوماتیک یا CVT بهره می برند. تمامی این رقبا نیز سیستم انتقال قدرت 4 چرخ متحرک را در اختیار مالکین خود قرار می دهند.

اوتلندر کیفیت متریال مطلوب و دوام فنی بالاتری را در برابر رقبای کره ای ارائه می دهد اما از سوی دیگر، در بخش امکانات رفاهی مقابل دریای آپشن های سانتافه و سورنتو کم می آورد. در مجموع، خرید خودرو در این سگمنت بسیار سلیقه ای بوده و خریدار تنها باید ببیند ظاهر کدام خودرو به سلیقه اش نزدیک تر است و اولویت خود میان کیفیت متریال و دوام فنی یا آپشن های زیاد مشخص کند.

 

گالری میتسوبیشی اوتلندر بنزینی فیس لیفت 2013-2022

نظرات کاربران
  • Koleos 10 خرداد 1401 ساعت 00:34

    رنو کولئوس خیلی بهتر از اینه.

  • سامان 4 بهمن 1398 ساعت 21:08

    من خودم ندارم ولی یکی از آشناهامون داره خیلی خیلی خوبه، نرمی و فرمانپذیریش عالیه ، شتابش از سانتافه و اسپورتیج و کولئوس بهتره ، ظاهرش هم که سلیقه ای ولی بنظرم خیلی خوش قافیه و خاصه

  • منوچهر فرجامی نژاد 13 مرداد 1397 ساعت 13:45

    من تیپ 5 فول 2017 اش رو دارم خیلی راضی ام، از خریدم به هیچ وجه پشیمان نیستم، قدرت موتور، ظاهر شیک، کابین جادار و تروتمیز و عقب فوقالعاده بزرگ یعنی با خواباندن صندلی های عقب به راحتی میشه تو مسافرت های طولانی استراحت کرد.

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ژاپن
  • نام خودرو میتسوبیشی اوتلندر بنزینی فیس لیفت 2013-2022
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده آرین موتور پویا

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه شاسی بلند
  • کلاس اتومبیل J Segment
  • وزن 1505 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 7
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 225/R18
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 225/55R18

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 2360 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتور چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 170 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 220 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 70.8 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 60 لیتر بنزین

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو چهار چرخ محرک

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) - ترمز اضطراری کمکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو سیستم مستقل مک فرسون
  • تعلیق عقب سیستم مالتی لینک مستقل
  • نوع سیستم فرمان هیدرولیک برقی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت ترکیبی 9.3 لیتر در 100 کیلومتر
  • ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 5

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) (2 عدد جلو و سرنشین، 2عدد ایربگ جانبی، 2عدد ایربگ پرده ای و 1 عدد زانو)
  • سیستم های پایداری و کمک راننده کنترل فعال پایداری (ACS) و کنترل کشش (TCL) - ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب دار (HAS) - سیستم چهار چرخ متحرک 4WD با کلید 3 وضعیتی (اکو، نرمال، قفل - قفل دیفرانسیل با کلید تغییر وضعیت بر روی داشبورد )
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ایموبلایزر، مجهز به سیستم ضد سرقت هشدار دهنده -
  • نوع غربیلک فرمان با روکش چرمی با کنترل های سیستم صوتی بر روی آن با طرح جدید - پدال شیفترهای تعویض دنده از پشت فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم ارکاندینیشن دوگانه با قابلیت تنظیم متفاوت دما برای راننده و سرنشینDual Aircondination
  • سیستم صوتی و تصویری سیستم صوتی حرفه ای 710 واتی Rockforod Fosgate با 9 بلندگو (4 باند، 4 تویتر و ساب ووفر)
  • سیستمهای مولتی مدیا نمایشگر 7 اینچی لمسی به همراه دوربین دنده عقب، دارای پورت USB , کارت MicroSD - دارای سیستم اتصال تلفن همراه از طریقه هندزفری بلوتوث و قابلیت کنترل آن روی فرمان
  • سیستم صندلیهای جلو تنظیم الکتریکی صندلی راننده در 4 جهت - گرم کن صندلی های جلو
  • سیستم صندلیهای عقب صندلی تاشوی عقب با قابلیت تفکیک 60:40 مجهز به کنسول عقب، سیستم ایزوفیکس ISO Fix
  • سیستم های سقف سانروف 3 حالته
  • سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو LED، شوینده چراغ ها بر روی سپر جلو، Day Light جلو
  • سیستم روشنایی عقب چراغ‌های عقب LED طیفی
  • سیستم های کمک رانندگی سیستم کروز کنترل - سیستم ورود و خروج بدون سوئیچ (keyless)، استارت خودرو دکمه ای (starter) - سنسور پارک بر روی سپر عقب -
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • Koleos Koleos (10 خرداد 1401 ساعت 00:34)

    رنو کولئوس خیلی بهتر از اینه.

  • سامان سامان (4 بهمن 1398 ساعت 21:08)

    من خودم ندارم ولی یکی از آشناهامون داره خیلی خیلی خوبه، نرمی و فرمانپذیریش عالیه ، شتابش از سانتافه و اسپورتیج و کولئوس بهتره ، ظاهرش هم که سلیقه ای ولی بنظرم خیلی خوش قافیه و خاصه

  • منوچهر فرجامی نژاد منوچهر فرجامی نژاد (13 مرداد 1397 ساعت 13:45)

    من تیپ 5 فول 2017 اش رو دارم خیلی راضی ام، از خریدم به هیچ وجه پشیمان نیستم، قدرت موتور، ظاهر شیک، کابین جادار و تروتمیز و عقب فوقالعاده بزرگ یعنی با خواباندن صندلی های عقب به راحتی میشه تو مسافرت های طولانی استراحت کرد.

  • حسین شبیری حسین شبیری (9 اسفند 1396 ساعت 09:26)

    کیفیتش خوبه قیافه ش خیلی زشته بخصوص فیس عقب خودرو با اون چراغ دنده عقب تکی کوچک گم شده در سپر

  • احمد احمد (12 بهمن 1396 ساعت 01:14)

    اولین سرى این ماشینو گرفتم مشکل شتاب داره واقعا کمه و در سربالاییها خودشو نشون میده

  • منوچهر منوچهر (19 آذر 1396 ساعت 16:00)

    من اوتلندر 2017 دارم 9 ماهه خریدم، خیلی راضی هستم، بقه برند ها تقریبا 40 تومن پول برند می گیرند که میتسوبیشی چنین نیست
    ضمنا شرکت میتسوبیشی دانش فنی تولید کشتی وهواپیما و ماشین آلات راه سازی را دارد، یعنی کیفیت قطعات اش بی نظیره

  • Rasul.salehi Rasul.salehi (29 آبان 1396 ساعت 12:05)

    دروود به همه. دوستان من میخام ۲۵۰ میلیون نهایتا برای خرید ماشین هزینه کنم. خیلی ماشین دیدم بین وراکروز ۲۰۱۳ و اوتلندر ۲۰۱۶ موندم کدومو انتخاب کنم. اگه میشه راهنمایی کنید. تشکر از car

  • رضا رضا (24 شهریور 1396 ساعت 15:33)

    سلام
    من حدود یکسال که خریدم
    کاملا راضی هستم
    اصل ژاپن است
    و سانتافه سوار شدم اصلا راضی نبودم

  • کوشا کوشا (5 مرداد 1396 ساعت 22:47)

    سلام دوستان.من واقعا دلیل این رو نمیدونم این ماشین با این قیمت و فیس عالیش و قدرت موتورش و از همه مهم تر ژاپنی بودنش ولی خیلی کم تو خیابونا میبینید.کسی میدونه دلیلش چیه؟آیا واقعا این ماشین مشکلی داره که هیچکی نمیخره؟

    نوری نوری (27 شهریور 1396 ساعت 14:18)

    کوتاهی شرکت واردکننده (آرین موتور) در معرفی خودرو به عموم

  • سعید جاودانی سعید جاودانی (19 آذر 1395 ساعت 21:45)

    قیمتش خیلی بالاست وفقط گروه خاصی از جامعه رو میتونه جذب کنه.در اینکه امکانات قابل توجهی داره شکی نیست اما آیا واقعا قیمتش میتونه این ویژگی ها رو توجیه کنه

  • امین جلیلی امین جلیلی (17 آذر 1395 ساعت 02:29)

    بهترین ماشینی که باتوجه به قیمتش تو ایران میتونی بخری من اشتباه کردم نگرفتم

  • شهرام شهرام (26 آبان 1395 ساعت 08:23)

    بهترین تناسب قیمت با کیفیت رو داره، از لحاظ ظاهر و امکانات کاملا به روزه تو همه ماشینهایی که برای خرید گشتم مناسب تره، پیشنهاد میکنم

  • pejman pejman (25 آبان 1395 ساعت 09:18)

    بالاترین تناسب قیمت با کیفت داره تو فضاش میشنی کیفیت کابین و صندلی هاش میگیرتت رانندگی باهاش انگار ماشین صددرصد دراختیار راننده هست ظاهر جدیدشم که کاملن به روزه ه واقعا ارزش داره نسبت به رقیباش با 40تا50میلیون ارزونتر از راو فور و هوندا

خودروهای هم رده