1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. هایما
  4. S5
  5. جدید 6AT (1396-1398)

هایما S5 پلاس

Haima S5 6AT 1396-1398

تیپ ها
  • 993,000,000 (تومان)
  • 1,485,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
کراس اور
1497 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
اتوماتیک تیپ ترونیک
8 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروهایما S5 پلاس

هایما S5 پلاس چهارمین خودروی تولیدی شرکت چینی هایما در ایران است که توسط ایران‌خودرو مونتاژ می‌شد. نسل قبل این خودرو یعنی هایما S5 توربو از نظر ظاهری و فنی چیزی کم نداشت اما بخاطر قیمت گذاری نامناسبی که ایران خودرو برای آن در نظر گرفت و همچنین وجود مشکلات متعدد در گیربکس CVT این خودرو، نتوانست تجربه خوب فروش S7 را بدست بیاورد.

حال ایران خودرو تصمیم گرفته است که با قیمت گذاری درست، نسخه S5 پلاس را با گیربکسی جدید به بازار ایران عرضه کند.

 

 

نمای روبرو هایما اس 5 پلاس.webp

 

بررسی طراحی ظاهری هایما S5 پلاس

هایما اس 5 پلاس از نظر ظاهری تفاوتی با نسخه قبلی خود ندارد. هنگامی که به نمای جلوی خودرو نگاه می‌کنیم، ظاهری خشن و البته محافظه کارانه‌ای را می‌بینیم. چراغ‌های جلو خیلی بزرگ طراحی شده‌ و الهام گرفته از چشم‌های عقاب هستند.

جلوپنجره خودرو نیز ابعاد بزرگی دارد و به صورت کرومی طراحی شده است. کاپوت هایما اس 5 پلاس بخاطر خطوط مورب، شکل عضلانی به خود گرفته است. چراغ‌های روز و راهنما نیز زیر چراغ‌های جلو قرار گرفته‌اند و در پایین‌ترین قسمت سپر نیز مه‌شکن‌های خودرو قرار دارند.

 

نمای سه رخ کناری هایما S5 پبلس.webp

 

به بخش جانبی هایما S5 پلاس که می‌رسیم طراحی عجیب و غریبی نمی‌بینیم. تنها موردی که به چشم می‌خورد خطوط روی درب‌ها هستند که تا عقب خودرو کشیده شده‌اند و نمای کناری این خودرو را زیباتر کرده‌اند. کالیپرهای ترمز نیز در این خودرو به رنگ قرمز در آمده‌ و پایین درب‌ها هم یک نوار کرومی قرار گرفته است. یکی از نکات منفی هایما اس 5 پلاس، طراحی درب های عقب است که کمی کوچک در نظر گرفته شده و ممکن است سهولت سوار و پیاده شدن سرنشینان عقب  را تحت تاثیر قرار دهد.

 

نمای سه رخ کناری هایما اس 5 پلاس سفید.webp

در نمای عقب هایما S5 پلاس چراغ‌های عقب به صورت دو تکه و کمی شبیه به هیوندای توسان طراحی شده‌اند . درب صندوق به صورت یک تکه به همراه یک‌سری خطوط زاویه‌دار تعبیه شده و مه‌شکن‌های خودرو نیز در پایین‌ترین قسمت سپر قرار گرفته است .

 

نمای عقب هایما S5 پلاس.webp

 

مشخصات فنی هایما S5 پلاس

پیشرانه‌ای که روی هایما اس 5 پلاس قرار دارد همان پیشرانه‌ی نسخه قبلی است. یک پیشرانه 4 سیلندر خطی با حجم 1.5 لیتر و مجهز به سیستم توربوشارژ. این پیشرانه قادر است 161 اسب بخار قدرت و 223 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. هایما S5 پلاس به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک یا همان 6AT مجهز شده که تنها تفاوت آن با  نسخه قبلی هایما S5 است. گیربکس این خودرو یک گیربکس اتوماتیک از نوع CVT است که از نقاط ضعف آن می‌توان به کم‌آوردن در سربالایی‌ها و سراشیبی‌های تند و تیز اشاره کرد. بخاطر همین مشکل ایران خودرو تصمیم گرفت هایما S5 پلاس را با گیربکس 6AT به بازار معرفی کند.

انتخاب این جعبه دنده برای هایما S5 پلاس باعث شد که مصرف این خودرو حدود 0.2 لیتر از نسخه قبلی بیشتر شود اما در ازای آن کاهش فشار روی پیشرانه و استهلاک، شتاب بهتر و رفع مشکل کم‌آوردن در سراشیبی‌ها را در اختیار راننده می‌گذارد.

 

موتور هایما اس 5 پلاس.webp

 

این خودرو دیفرانسیل جلو است و سیستم تعلیق نیز نسبت به نسخه قبلی تغییری نکرده و سواری خودرو کماکان نسبتا نرم و رضایت‌بخش است.

 

بررسی کابین و فضای داخلی هایما اس 5 پلاس

وارد کابین هایما اس 5 پلاس که می‌شویم با یک طراحی متفاوت روبرو هستیم. یک نمایشگر 7 اینچی در قسمت بالای داشبورد قرار گرفته است .

دریچه‌های تهویه مطبوع و کلید‌های سیستم مالتی مدیای خودرو طراحی موربی دارند که کمی شبیه به لوگوی هایما است. دکمه‌های چرخان و کلیدهای سیستم تهویه مطبوع خودرو به همراه نمایشگر نیز در قسمت انتهایی داشبورد قرار دارند.

غربیلک فرمان هایما S5 پلاس طراحی ساده‌ای دارد و از فرم و سایز مناسبی برخوردار است. دکمه‌های کروز کنترل و سیستم مالتی مدیا نیز روی فرمان قرار گرفته‌اند.

 

کابین هایما اس 5 پلاس.webp

 

صندلی‌های هایما اس 5 پلاس ارگونومی مناسبی دارند و سرنشینان را به خوبی در بر می‌گیرند. فضای پا برای سرنشینان جلو کافی است اما برای سرنشینان عقب ممکن است نامناسب باشد. فضای سر برای سرنشینان عقب بخاطر فرورفتگی که در سقف خودرو وجود دارد مناسب است. همچنین تودوزی خودرو از تمام چرم به چرم و پارچه تغییر پیدا کرده است.

 

امکانات رفاهی و ایمنی هایما S5 پلاس

هایما S5 پلاس به امکاناتی نظیر سان‌روف، سیستم تهویه اتوماتیک، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، آینه های جانبی برقی تاشونده راهنمادار، صفحه نمایش 7 اینچی با GPS و پورت USB و SD، دوربین 360 درجه، صندلی راننده 6 حرکته برق و صندلی شاگرد 4 حرکته برقی، سنسور پارک عقب، کروز کنترل و سنسور باد تایر مجهز شده است.

 

صندلی ها و فرمان و داشبرد هایما اس 5 پلاس.webp

گالری هایما S5 پلاس

نظرات کاربران
  • احمد 26 تیر 1401 ساعت 15:01

    من مدل جديد با گيربكس AT6 گرفتن خيلي باهاش راه نرفتم (مسافرت دور) به نظرم نسبت به قيمتش ارزش خريد دارد تا الان مشكلي برايم پيش نياورده

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو هایما S5 پلاس
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایساکو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه کراس اور
  • کلاس اتومبیل J Segment
  • وزن 1445 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 215/60R17
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 215/60R17

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1497 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش چند نقطه ای سوخت
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 161 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 223 نیوتن متر در 1800 تا 4000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 107.5 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 60 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SL
  • روغن مناسب برای خودرو 2 5w30 SL

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز سيستم ترمز ضد قفل(ABS) ، سيستم كمك ترمز (BAS) ، سيستم توزيع متعادل نيروي ترمز(EBD)
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده با کلیپر قرمز رنگ
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی با کلیپر قرمز رنگ

سیستم تعلیق و فرمان

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 3 سال يا 100.000 كيلومتر ، قواي محركه: 5 سال يا 100.000 كيلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) کیسه هوای راننده و سرنشین جلو ، جانبی و پرده ای ( مجموعا 6 عدد )
  • سیستم های پایداری و کمک راننده سيستم كمكی حرکت در سربالايي (HSA)، سيستم كنترل پايداري الكتريكي(ESP)، سيستم كنترل كشش(TCS)
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید / قفل کودک درب های عقب، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو 3 نقطه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب 3 نقطه ای، ایموبلایزر، چراغ ترمز سوم بالا، قفل مرکزی، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، باز شدن خودکار قفل درب ها هنگام تصادف، اخطار سرعت بالا، اخطار باز بودن درب ها، اخطار باز بودن کمربند، امکان خروج از صندوق، عقب در مواقع اضطراری
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری هیدرولیکی
  • نوع غربیلک دارای روکش چرمی + دکمه های سیستم صوتی بر روی فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویری 4عدد بلندگو و 2عدد تيوتر
  • سیستمهای مولتی مدیا صفحه نمايش لمسي 7 اينچي داراي پورت USB، ميرورلينك و بلوتوث، تنظیم کننده صدا با سرعت
  • سیستم صندلیهای جلو روكش چرم و پارچه اي صندلي، صندلي راننده 6 حركته برقي و صندلي شاگرد 4 حركته برقي
  • سیستم صندلیهای عقب صندلی عقب تاشو دوتکه / ایزوفیکس، دارای قفل کودک درب های عقب
  • سیستم آیینه ها آيينه هاي جانبي برقي تاشونده گرمكن دار داراي راهنما(LED)
  • سیستم شیشه ها جلو و عقب برقی + قفل کودک / برف پاک کن شیشه عقب
  • سیستم های سقف سان روف برقی
  • سیستم روشنایی جلو دارای چراغ روز ، مه شکن جلو / تنظیم ارتفاع چراغ ها جلو از داخل
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن عقب
  • سنسورهای پیش فعال نمایش میزان باد لاستیک (TPMS) / کامپیوتر سفری
  • سیستم های کمک رانندگی کروز کنترل / سنسور دنده عقب، دوربین 360 درجه
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • احمد احمد (26 تیر 1401 ساعت 15:01)

    من مدل جديد با گيربكس AT6 گرفتن خيلي باهاش راه نرفتم (مسافرت دور) به نظرم نسبت به قيمتش ارزش خريد دارد تا الان مشكلي برايم پيش نياورده

    سعید سعید (30 تیر 1401 ساعت 02:15)

    من یک ماه هست خریدم خیلی ازش راضیم شتاب و چالاکی نسبت به خودروهای چینی دیگه بالاتره فقط وقتی می‌ره رو حالت توربو مصرفش یه مقدار می‌ره بالا اما با گیربکس جدید واقعا محشره

خودروهای هم رده